• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pomysł na rewolucyjną aplikację - i co dalej?

0 głosów
2,596 wizyt
pytanie zadane 22 kwietnia 2018 w Offtop przez TerryCrow Początkujący (340 p.)
Cześć,

Zakładam, że mnóstwo osób już miało ten sam problem co ja, czyli wpadło na pomysł aplikacji, której nie ma jeszcze na rynku i w większości na tym pomyśle się kończy aż do czasu gdy ktoś wpadnie na coś podobnego i będzie potrafił to zrobić. A więc jestem własnie w takiej sytuacji. Mam pomysł na aplikację która mogłaby się bardzo przydać na rynku i wiem że zespół ludzi znających się na rzeczy byłby w stanie to wykonać z tym że ja do nich nie należę. Nie jestem programistą, ja pomysł mam jedynie w głowie i zastanawiam się jak najlepiej można to ugryźć. Wiem że mógłbym teoretycznie pochodzić po firmach i przedstawić im pomysł i być może nawet ktoś by się tym zainteresował, ale jak ustrzec się przed kradzieżą pomysłu? Jest jakiś sposób na "opatentowanie" czy spisanie wcześniej jakiejś umowy przed przekazaniem szczegółów? Czy ktoś z Was ma doświadczenie w takich sprawach i mógłby coś podpowiedzieć?

4 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 22 kwietnia 2018 przez mokrowski Mędrzec (159,000 p.)
Najpierw idź do prawnika. On Ci wszystko wyjaśni a jeśli pomysł jest coś wart, to z pewnością nie padnie tu pytanie ile to kosztuje.
2
komentarz 22 kwietnia 2018 przez TerryCrow Początkujący (340 p.)
No to pewnie najbardziej logiczny początek drogi
+2 głosów
odpowiedź 22 kwietnia 2018 przez Beginer Pasjonat (22,110 p.)
Żadna umowa prawna nie rozwiązuje problemu poufności, nie zapewni bezpieczeństwa dla dobrego, oryginalnego, komercyjnego pomysłu. Sposobów wycieku, obejścia, skopiowania może być wiele.

Dla zachowania bezpieczeństwa projektu /programu masz dwa rozwiązania.