• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Assembler zadanie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,094 wizyt
pytanie zadane 11 kwietnia 2018 w Assembler przez Damian Sierocki Użytkownik (800 p.)

Siemka!

Otóż mam tutaj takie zadanko :  Napisać program ustawiający wartość „1” w 6 bicie dowolnego adresu w pamięci np 0700:0100.

Do tej pory napisałem taki coś i nie wiem czy to bangla czy trzeba coś dopisać ( jestem zielony w assemblerze )



MOV SI,0001
MOV DI,0006
XOR AX,AX
MOV AL,[SI]
MOV [DI],AL

pomocy :D

2
komentarz 11 kwietnia 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
Assembly* zawsze mnie ganiono za "Assembler". Podobno to bardzo popularny błąd.
2
komentarz 1 maja 2018 przez Eryk Andrzejewski Mędrzec (164,260 p.)

@Damian Sierocki, Prosiłbym, aby przy zadawaniu pytania na temat języka asemblera, zawsze określić architekturę procesora, system i asembler z którego się korzysta (nasm, fasm, GNU-as lub inne).

komentarz 1 maja 2018 przez akasei Obywatel (1,620 p.)
przywrócone 1 maja 2018 przez akasei
Ewidentnie widzę tu Intel x86 i nasm, ale prawde piszesz.
komentarz 1 maja 2018 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

@Swipeyro,

An assembly (or assembler) language,[1] often abbreviated asm, is a low-level programming language

komentarz 1 maja 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
No, a jak wyczytasz, że skakanie z okna jest zdrowe to skoczysz?
komentarz 1 maja 2018 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Rozbawiłeś mnie. Poprawne jest Assembler, albo Assembly language, i koniec.

komentarz 1 maja 2018 przez Hiskiel Pasjonat (22,830 p.)
A no oczywiście.. Wikipedia.
komentarz 1 maja 2018 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Jeśli masz problemy z Wikipedią, no to proszę...

The assembler language is the symbolic programming language that lies closest to the machine language in form and content. The assembler language is useful when: