• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Praca jako Junior C++ Developer - Konsola? GUI? VS? <- W czym pracuje Junior

0 głosów
1,212 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Artur Koniec Gaduła (3,680 p.)
Witam! Mam pytanie które nurtuję mnie od prawie roku. Czy programista, który już dostał pracę, pracuję w konsoli, czy w GUI, typu WinApi/Qt/Inne? W ofertach pracy wymagana jest po prostu bardzo dobra znajomość C++(11/14), biblioteki STL, czasami testów jednostkowych, itd itp...Jak na razie bardzo rzadko widzę by jakiś pracodawca wymagał znajomości Qt Creator/ WinApi, a natomiast w większości ogłoszeń jest napisane coś w stylu "Będziesz używał w pracy MS Visual Studio". Więc jak to jest? Fajnie gdyby ktoś kto faktycznie pracuję jako dev C++ się wypowiedział :) (Nie chodzi mi tu o programowanie gier, tam wiadomo że jest silnik :P)
komentarz 4 kwietnia 2018 przez mbabane Szeryf (79,260 p.)
Może trochę na marginesie, tutaj jest ciekawy podcast/wywiad na temat Cpp, (z dnia 19.03.2018, także powinien być na czasie):

https://devstyle.pl/2018/03/19/devtalk74-o-cplusplus-z-krzaq/
komentarz 4 kwietnia 2018 przez Artur Koniec Gaduła (3,680 p.)
Wielkie dzięki!

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 4 kwietnia 2018 przez mokrowski Mędrzec (158,940 p.)
wybrane 18 lipca 2018 przez Artur Koniec

Najlepsza
Często na początek dostaniesz zadania związane z usuwaniem błędów w kodzie odziedziczonym. Z reguły to jest jakiś istniejący framework lub rozwiązanie klienta. Po wielu przeglądach kodu i akceptacji Twoich efektów pracy, będziesz dostawał coraz to bardziej odpowiedzialne zadania. Być może będzie to i Qt, jakaś istniejąca aplikacja w WinAPI lub coś innego ... inne środowisko systemowe/produkcyjne. Jako junior nie licz na początku na duży wpływ na rozwój aplikacji. 3-9 msc. to raczej norma terminowania.