• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

zadania z dynamiki Newtona

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,968 wizyt
pytanie zadane 4 kwietnia 2018 w Matematyka, fizyka, logika przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)
edycja 4 kwietnia 2018 przez Patrycjerz
Witam

Jestem studentem pierwszego roku informatyki i muszę na następne ćwiczenia z fizyki rozwiązać kilka zadań i przedstawić mój tok rozumowania. Niestety  edukację z fizyki skończyłem dosyć dawno bo w 1 klasie szkoły średniej i dużo rzeczy pozapominałem ale do rzeczy. Mam zadanie o takiej treści:  Na równi pochyłej leży blok o masie m. Wyznaczyć siłę F, która działając w kierunku równi utrzyma blok w równowadze. Przyjąć dane: kąt nachylenia równi α=30º, masa bloku m=100kg, współczynnik tarcia k=0,2. Rozważ możliwość samohamowności równi. Narysowałem sobie rysunek i zaznaczyłem siły , które działają na ten klocek(grawitacji, tarcia, reakcji) i doszedłem do wniosku że aby rozwiązać to zadanie muszę wyznaczyć siłę wypadkową. I tu pojawia się problem bo nie mogę zrozumieć jak rozkładają się siły.Chodzi mi o to , że jak rozłoże sobie te siły i skorzystam z funkcji trygonometrycznych to wyjdzie mi wzór na tą siłę. Czy ktoś może mi wytumaczyć jak rozłożyć te siły i jak wyznaczyć tą siłę wypadkową?.

Z góry dziękuję

pozdrawiam
komentarz 4 kwietnia 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)

kąt nachylenia równi α=300

Chodziło o 30 stopni? 

komentarz 4 kwietnia 2018 przez mn130496 Gaduła (3,530 p.)
tak chodzi o 30 stopni przepraszam za łąd
komentarz 4 kwietnia 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Pokaż swój rysunek. Zobaczę, na jakim poziomie zrozumienia jesteś.
1
komentarz 4 kwietnia 2018 przez shotokan Nałogowiec (39,660 p.)

Szukanie nie boli:
http://eszkola.pl/fizyka/rozklad-sil-na-rowni-pochylej-3667.html
Jak coś jest dalej niezrozumiałego to pisz.