• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Java problem z vectorami

Object Storage Arubacloud
0 głosów
199 wizyt
pytanie zadane 24 czerwca 2015 w Java przez figorin Bywalec (2,040 p.)
edycja 24 czerwca 2015 przez figorin
public void addEnemy(Enemy enemy,Player player,Texture texture,Vector<Enemy> v){
		v.addElement(new Enemy(texture));//próbuję dodać nowy obiekt klaSy Enemy
		v.lastElement().setPosition(250,0);//ustawiam pozycję ostatniego elementu vectora 
		System.out.println(v.size());//monitoruję rozmiar vectora
	}

W głownej klasie:

private Vector<Enemy> v;
...
...
...

private void init() {
		...
		enemy = new Enemy(enemyTexture);
		...
}

wszystko dzieje się,gdy naciskam klawisz :

if(Gdx.input.isKeyJustPressed(Keys.E)){
			player.addEnemy(enemy,player,enemyTexture,v);
		}
		

Podczas gry,gdy nacisnę 'e', Eclipse wywala błąd java.lang.NullPointerException.O co chodzi?

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 24 czerwca 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)
wybrane 24 czerwca 2015 przez figorin
 
Najlepsza
Dlaczego masz  Vector<Enemy> v = new Vector<Enemy>(); w addenemy jeśli masz ją linike wcześniej zadeklarowaną.

Troszke zapomniałem libgdx przez unity ale sprawdze jak ja kiedyś to zrobiłem.
komentarz 24 czerwca 2015 przez figorin Bywalec (2,040 p.)
sorry,źle skopiowałem kod.
komentarz 24 czerwca 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)

ja tak deklarowałem tablice

Array<nazwaklasy> nazwa tablicy=new Array<nazwaklasy>();

oraz dokumentacja http://libgdx.badlogicgames.com/nightlies/docs/api/com/badlogic/gdx/utils/Array.html korzystaj z komend od libgdx bo niektóre od jawa mogą być niekompatybilne.

Gdx.app.log("MyTag", "my informative message");

zamiast System.out.println(v.size());

komentarz 24 czerwca 2015 przez figorin Bywalec (2,040 p.)
dzięki,używanie tablic pomogło.wiesz może jak zrobić,aby usunąc dany obiekt z tablicy?np. gdy przeciwnik ma poniżej 0 hp,chcę,aby został on usunięty z tablicy i nie obciążał pamięci.
komentarz 24 czerwca 2015 przez vverum Gaduła (4,340 p.)

w dokumentacji masz wszystkie metowy, zmienne oraz konstruktory

removeIndex(int index);

albo kilku kolejnych

removeRange(int start, int end)

musisz kombinować z indeksami, daj enemy zmienną int z indeksem to pomoże przy usuwaniu

Podobne pytania

+5 głosów
0 odpowiedzi 137 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 360 wizyt
pytanie zadane 22 kwietnia 2020 w C i C++ przez bbbbbbbb Użytkownik (950 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 170 wizyt
pytanie zadane 9 sierpnia 2016 w Java przez DzikWojownik Początkujący (430 p.)

92,575 zapytań

141,424 odpowiedzi

319,649 komentarzy

61,960 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...