Jestem raczej początkujący w programowaniu i natknąłem się na następujący problem:
Tworzę kilka obiektów klasy Pionek. Pionek jest wprawiany w ruch po torze w kształcie kwadratowej litery U. Gdy pierwszy skręci, pozostałe się "bugują", przestają się ruszać. Jestem prawie pewny, że to problem tego typu:
#include <iostream>
class Klasa
{
static int wspolne;
public:
void metoda()
{
std::cout << wspolne << std::endl;
++wspolne;
}
};
int Klasa::wspolne = 0;
int main()
{
Klasa a, b, c;
a.metoda();
b.metoda();
c.metoda();
b.metoda();
a.metoda();
c.metoda();
}
czyli chyba wszystkie obiekty tak jakby dzielą te same zmienne(?). Lub nie. Ja nie używam słowa static : /
Nie wiem jak to poprawnie wytłumaczyć, ani jak to obejść, aby każdy obiekt był poruszany indywidualnie/niezależnie. Starałem się coś znaleźć w internecie, lecz nieskutecznie.