• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Ruch obiektów tej samej klasy. C++ SFML

Object Storage Arubacloud
0 głosów
190 wizyt
pytanie zadane 31 marca 2018 w C i C++ przez miedziakk Nowicjusz (120 p.)
edycja 31 marca 2018 przez miedziakk

Jestem raczej początkujący w programowaniu i natknąłem się na następujący problem:
Tworzę kilka obiektów klasy Pionek. Pionek jest wprawiany w ruch po torze w kształcie kwadratowej litery U. Gdy pierwszy skręci, pozostałe się "bugują", przestają się ruszać. Jestem prawie pewny, że to problem tego typu:

#include <iostream>

class Klasa
{
    static int wspolne;
    
public:
    void metoda()
    {
        std::cout << wspolne << std::endl;
        ++wspolne;
    }
};

int Klasa::wspolne = 0;

int main()
{
    Klasa a, b, c;
    a.metoda();
    b.metoda();
    c.metoda();
    b.metoda();
    a.metoda();
    c.metoda();
}

czyli chyba wszystkie obiekty tak jakby dzielą te same zmienne(?). Lub nie. Ja nie używam słowa static : /

 

Nie wiem jak to poprawnie wytłumaczyć, ani jak to obejść, aby każdy obiekt był poruszany indywidualnie/niezależnie. Starałem się coś znaleźć w internecie, lecz nieskutecznie. 

 

 

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 31 marca 2018 przez Kodeman Gaduła (4,480 p.)

Static powoduje, że zmienna jest jedna dla wszystkich obiektów klasy. Jeśli chcesz, żeby każda zmienna była indywidualna, to po prostu wyrzuć to słowo.

komentarz 31 marca 2018 przez miedziakk Nowicjusz (120 p.)
achh tak faktycznie w podanym kodzie jest static..  najwidoczniej nie jest to dokładnie ten problem, gdyż u mnie nie ma static. nie potrzebnie wprowadziłem zamieszanie : /

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 1,111 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 307 wizyt
pytanie zadane 11 stycznia 2021 w Java przez Lulex Użytkownik (820 p.)
+2 głosów
2 odpowiedzi 809 wizyt
pytanie zadane 28 maja 2015 w C i C++ przez niezalogowany