• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Uniwersalny profil technikum - elektronik czy informatyk? Co jest bardziej przyszłościowe, przydatne?

VPS Starter Arubacloud
+2 głosów
1,824 wizyt
pytanie zadane 29 marca 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Riventros Nowicjusz (180 p.)
zamknięte 4 kwietnia 2018 przez Riventros

Witam.

 

Stoję przed wyborem szkoły średniej. Interesuję się informatyką od dawna,z pasji pisałem proste gierki, aplikacje, grafikę rastrową, wektorową, nie jestem kompletnym laikiem w tej dziedzinie. Zupełnie odwrotnie sytuacja ma się w kwestii elektroniki, nie miałem z nią wcześniej styczności poza okrojoną teorią na fizyce w gimnazjum czyli "praktycznie wcale". Nie wiem co będę robił po technikum, nie wiem na jakie studia pójdę. Tutaj pojawia się pytanie który kierunek jest bardziej "UNIWERSALNY", jeśli można to tak nazwać. Np. gdybym studiował, powiedzmy, AUTOMATYKĘ co przyda mi się bardziej? Informatyka czy Elektronika? Nie wiem czy moje myślenie jest prawidłowe, ale uważam, że informatyka jest węższą dziedziną niż elektronika, ponieważ opiera się na pracy z komputerem, software > hardware. Czy miał ktoś z was, drodzy forumowicze, takie przemyślenia? Lub jest już po studiach/technikum i może rozwiać moje wątpliwości?

 

Pozdrawiam

Miłosz

komentarz zamknięcia: Przedawnienie

3 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 29 marca 2018 przez shotokan Nałogowiec (39,660 p.)
Cześć Miłosz,
moim zdaniem i jedno i drugie jest przyszłościowe. Nawet powiem więcej, dziś się dość mocno zaciera granica między informatyką i elektroniką (a przynajmniej na niektórych płaszczyznach jak mechatronika, robotyka itp.).