Jak mogę uprościć kod programu i zapisać go w funkcji? czy mógłbym prosić o jakiś przykład? Tutaj mam część swojego programu którą chce uprościć
int main()
{
srand(time(NULL));
sf::ContextSettings settings;
settings.antialiasingLevel = 8;
sf::RenderWindow window(sf::VideoMode(800, 600), "Armatka");//główne
float r = 100;
sf::CircleShape kolo1(r);//kolo1 z obwodka
kolo1.setFillColor(sf::Color::Green);
kolo1.setOutlineThickness(-0.04*r);
kolo1.setOutlineColor(sf::Color::Red);
sf::CircleShape kolo2(30);//kolo2 z obwodka
kolo2.setFillColor(sf::Color::Yellow);
kolo2.setOutlineThickness(-0.04*r);
kolo2.setOutlineColor(sf::Color::Magenta);
//kwadrat
sf::RectangleShape rectangle(sf::Vector2f(1.3 * r, 0.4*r));
rectangle.setFillColor(sf::Color::Blue);
//określanie pozycji i rozmiaru kółek i prostokąta
kolo1.setOrigin(r, r);
kolo1.setPosition(3 * r, 3 * r);
kolo2.setOrigin(0.3*r, 0.3*r);
kolo2.setPosition(3 * r, 3 * r);
rectangle.setOrigin(0, 0.2*r);
rectangle.setPosition(3 * r, 3 * r);
CircleShape pestka;//pocisk
//pestka.setFillColor(Color::Red);
pestka.setRadius(rectangle.getSize().y / 3);
pestka.setPosition(-100, -100);
pestka.setOrigin(pestka.getRadius(), pestka.getRadius());
//zmienna pomocniczna
int zmienna = 0;
//czas
Clock clock;
Time reload;
const int x = 38;
sf::CircleShape kulki[x]; //tablica na x kulek i ich parametry
for (int z = 0; z < x; z++)
{
int a = (rand() % 25) + 10;
kulki[z].setRadius(a);
kulki[z].setOrigin(a, a);
int b = (rand() % 750) + 20;
int c = (rand() % 550) + 20;
kulki[z].setPosition(b, c);
kulki[z].setFillColor(sf::Color(rand() % 250 + 5, rand() % 250 + 5, rand() % 250 + 5));
kulki[z].setOutlineColor(sf::Color(rand() % 255 + 5, rand() % 255 + 5, rand() % 255 + 5));
//kulki[z].setOutlineThickness(-2);
}
.........
...........
}