• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[Unity] [C#] Zmienianie wartości zmiennych ze skryptu do innego skryptu.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
713 wizyt
pytanie zadane 23 marca 2018 w C i C++ przez ArekPogromca Szparek Początkujący (440 p.)
Tak jak w temacie. Po prostu mam zmienną np. IsGrounded w skrypcie np. PlayerMovement, i chce zmieniać tą wartość do tego skryptu w skrypcie np. ColliderFinder.

Za każdą pomoc z góry dzięki!

Pozdrawiam.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 23 marca 2018 przez Jacek Rojek Bywalec (2,380 p.)
W ColliderFinder musisz mieć referencje do obiektu ktorego  PlayerMovement jest komponentem.

Najprosciej bedzie jesli zrobisz `public PlayerMovement ` i przydzielisz(assign) go w edytore
komentarz 23 marca 2018 przez ArekPogromca Szparek Początkujący (440 p.)
Nic z tego nie rozumiem, probowałem w internecie szukać kilka godzin ale też nic.
komentarz 24 marca 2018 przez Jacek Rojek Bywalec (2,380 p.)
Wklej tutaj kod ktory już napisales.
komentarz 24 marca 2018 przez ArekPogromca Szparek Początkujący (440 p.)
using System.Collections;
using System.Collections.Generic;
using UnityEngine;

public class PlayerMov : MonoBehaviour {

    public float pSpeed = 5.0f;
    public float pSprintSpeed = 12.0f;

    public float pJumpHeight = 5.0f;

    public bool IsGrounded { get; set; }
    public bool pBunnyHop { get; set; }

    private Rigidbody rb;

    private void Start()
    {
        print("Starting...");
        rb = GetComponent<Rigidbody>();
    }

    void OnCollisionEnter(Collision collision)
    {
        if (pBunnyHop == false)
        {
            if (Input.GetKey(KeyCode.Space))
            {
                return;
            }
            else
            {
                IsGrounded = true;
            }
        }
        else if (pBunnyHop == true)
        {
            IsGrounded = true;
        }
    }

    void OnCollisionExit(Collision collision)
    {
        IsGrounded = false;
    }
	
	// Update is called once per frame
	void FixedUpdate () {
        if (Input.GetKey(KeyCode.A))
        {
            if (Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(-pSprintSpeed * Time.deltaTime, 0f, 0f);
                // Tutaj ze sprintem w lewo.
            }
            else
            {
                transform.Translate(-pSpeed * Time.deltaTime, 0f, 0f);
                // Tutaj bez sprintu w lewo.
            }
        }else if (Input.GetKey(KeyCode.D))
        {
            if (Input.GetKey(KeyCode.LeftShift))
            {
                transform.Translate(pSprintSpeed * Time.deltaTime, 0f, 0f);
                // Tutaj ze sprintem w prawo.
            }
            else
            {
                transform.Translate(pSpeed * Time.deltaTime, 0f, 0f);
                // Tutaj bez sprintu w prawo.
            }
        }
        if (Input.GetKey(KeyCode.Space))
        {
            if (IsGrounded == true)
            {
                rb.AddForce(Vector3.up * pJumpHeight, ForceMode.Impulse);
                // Tutaj jump.
            }
        }
	}
}

 

komentarz 25 marca 2018 przez Jacek Rojek Bywalec (2,380 p.)

najprosciej bedzie ci to napisac tak:

public class PlayerMov : MonoBehaviour {

    private PlayerMov playerMov;

    private void Start() {
        playerMov.IsGrounded = true;
   }
}

 

 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 149 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 839 wizyt
pytanie zadane 23 kwietnia 2019 w C# przez Pytam_PL Użytkownik (520 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,554 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...