• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Generowanie liczb losowych w klasie C++

0 głosów
4,229 wizyt
pytanie zadane 22 marca 2018 w C i C++ przez darek_s91 Użytkownik (580 p.)
#include <iostream>
#include <cstdlib>
#include <time.h>
using namespace std;

class Tablica
{
public:
    int tab[10][10];

    void setter()
    {
        srand(time(NULL));
        for(int i=0; i<10; i++)
            for(int j=0; j<10; j++) tab[i][j]=rand()%100+1;
    }

    void getter()
    {
        for(int i=0; i<10; i++)
            for(int j=0; j<10; j++)
            {
                cout<<tab[i][j]<<"|";
                if(j==9) cout<<endl;
            }
    }

};

void dodawanie(Tablica tab1, Tablica tab2)
{
    for(int i=0; i<10; i++)
        for(int j=0; j<10; j++)
        {
            Tablica tab3;
            tab3.tab[i][j] = tab1.tab[i][j]+tab2.tab[i][j];
            cout<<tab3.tab[i][j]<<" ";
            if(j==9) cout<<endl;
        }
}

int main()
{
    Tablica tab1, tab2, tab3;

    tab1.setter();
    tab2.setter();

    tab1.getter();
    cout<<endl;cout<<endl;

    tab2.getter();
    cout<<endl;cout<<endl;

    dodawanie(tab1,tab2);

    return 0;
}

 

Cześć, mam jak widzicie klasę, która ustawia tablice dwuwymiarową i generuje liczby pseudolosowe. Problem mam taki, że tworząc dwa obiekty tej klasy oba posiadają te same wygenerowane liczby. Co trzeba zrobić, żeby przy tworzeniu kolejnego obiektu były generowane inne liczby niż w poprzednim. Z góry dzieki za odpowiedź!

2 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 23 marca 2018 przez mokrowski VIP (149,360 p.)
wybrane 23 marca 2018 przez darek_s91
 
Najlepsza
1. Staraj się nie używać srand() rand() Do generowania liczb losowych i rozkładów funkcje znajdziesz w <random> Tu masz link do przykładu kodu na dole strony: http://en.cppreference.com/w/cpp/numeric/random/random_device

2. W C++ obowiązuje filozofia RAII https://pl.wikipedia.org/wiki/Resource_Acquisition_Is_Initialization Oznacza to że tworzenie oddzielnego setter() powinno mieć uzasadnienie (u Ciebie nie ma). Operację inicjalizacji tablicy umieść w konstruktorze.

3. Jeśli metoda nie modyfikuje zawartości obiektu (u Ciebie getter() tego nie robi), powinna być const czyli: void getter() const

4. Nie wczytuj nagłówka <time.h> tylko <ctime>

5. Poważnie przemyślał bym nazewnictwo tych metod. dodawanie(...) sugeruje dodanie elementów i zwrócenie wyniku. setter() sugeruje ustawianie a nie przyjmuje argumentu. getter() sugeruje pobranie a nic nie zwraca.
komentarz 23 marca 2018 przez darek_s91 Użytkownik (580 p.)
Dzięki wielkie za szczegółową odpowiedź.
+3 głosów
odpowiedź 22 marca 2018 przez adrian17 Ekspert (322,800 p.)
    void setter()
    {
        srand(time(NULL));

srand() powinno się uruchomić raz, na samym początku programu.

Podobne pytania

–1 głos
0 odpowiedzi 1,955 wizyt
pytanie zadane 13 lipca 2018 w C i C++ przez Jason_Nr_1 Bywalec (2,980 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 300 wizyt
pytanie zadane 15 listopada 2018 w Java przez allenkun Początkujący (400 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 426 wizyt
pytanie zadane 1 kwietnia 2019 w Java przez Paweł Szewczyk Obywatel (1,410 p.)

89,132 zapytań

137,737 odpowiedzi

307,744 komentarzy

59,181 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...