• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed SFML, a zdarzenia

Object Storage Arubacloud
0 głosów
202 wizyt
pytanie zadane 22 marca 2018 w C i C++ przez Perseusz Bywalec (2,190 p.)
zamknięte 22 marca 2018 przez Perseusz
No więc zacząłem tworzyć grę/silnik do gry nie wiem co z tego wyjdzie.. moją motywacje zatrzymam dla siebie. No i natknąłem się na problem: Jak zaimplementować odczyt zdarzeń: mysz, klawiatura..?

Chciałem to zrobić w dodatkowym wątku, żeby mi nie zakłócało pracy programu np. gdy przytrzymam myszkę... zrobiłem do tego funkcję i wątek SFML, no i mam taki problem, że gdy przesyłam okno aplikacji referencją to mam błąd, że okno jest nie kopiowalne, chociaż z przesłaniem do zwykłej funkcji problemu już nie ma. Próbowałem też przez wskaźnik, ale też jakoś nie działa

Może ogólnie źle pomyślałem i trzeba to było zrobić bardziej proceduralnie? Proszę o radę!
komentarz zamknięcia: Znalazłem odpowiedź
komentarz 22 marca 2018 przez Perseusz Bywalec (2,190 p.)
edycja 22 marca 2018 przez Perseusz
Referencja:

void events(sf::RenderWindow &Window);
sf::Thread eventsT(&events, Window);

||=== Build: Debug in Nowy Projekt (compiler: GNU GCC Compiler) ===| /usr/include/SFML/System/NonCopyable.hpp|67|error: ‘sf::NonCopyable::NonCopyable(const sf::NonCopyable&)’ is private| /usr/include/SFML/Window/Window.hpp|57|error: within this context| /usr/include/SFML/Graphics/RenderWindow.hpp|44|note: synthesized method ‘sf::Window::Window(const sf::Window&)’ first required here | /usr/include/SFML/System/NonCopyable.hpp|67|error: ‘sf::NonCopyable::NonCopyable(const sf::NonCopyable&)’ is private| /usr/include/SFML/Graphics/RenderTarget.hpp|51|error: within this context| /usr/include/SFML/Graphics/RenderWindow.hpp|44|note: synthesized method ‘sf::RenderTarget::RenderTarget(const sf::RenderTarget&)’ first required here | /home/adam/Programowanie/C++/Workspace/Nowy Projekt/src/game.cpp||In member function ‘void Game::startGame()’:| /home/adam/Programowanie/C++/Workspace/Nowy Projekt/src/game.cpp|33|note: synthesized method ‘sf::RenderWindow::RenderWindow(const sf::RenderWindow&)’ first required here | /usr/include/SFML/System/Thread.inl|77|note: initializing argument 2 of ‘sf::Thread::Thread(F, A) [with F = void (*)(sf::RenderWindow&); A = sf::RenderWindow]’| ||=== Build failed: 4 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 1 second(s)) ===|

PS: Coś przy edycji tego komentarza nie działa, nie mogę ustawić C++
komentarz 22 marca 2018 przez Perseusz Bywalec (2,190 p.)
Wskaźnik:

void events(sf::RenderWindow *Window);

sf::RenderWindow *window = &Window

sf::Thread eventsT(&events, window);

||=== Build: Debug in Nowy Projekt (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
/home/adam/Programowanie/C++/Workspace/Nowy Projekt/src/game.cpp||In function ‘void events(sf::RenderWindow*)’:|
/home/adam/Programowanie/C++/Workspace/Nowy Projekt/src/game.cpp|90|error: request for member ‘isOpen’ in ‘Window’, which is of pointer type ‘sf::RenderWindow*’ (maybe you meant to use ‘->’ ?)|
||=== Build failed: 1 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 22 marca 2018 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Nie potrzebujesz żadnych wątków. Musisz mieć pętle główną w której kolejno: Zajmujesz się eventami, aktualizujesz grę(np. fizykę), rysujesz na ekranie. Bo na początek chcesz, żeby gracz się poruszył, a dopiero potem go narysować. Poczytaj tutaj: http://gameprogrammingpatterns.com/game-loop.html Albo obejrzyj/przeczytaj jakiś poradnik SFML
komentarz 22 marca 2018 przez Perseusz Bywalec (2,190 p.)
Coś tam już czytałem, ale mi to chyba trzeba łopatą do łba

no ale dobra, poprostu założyłem że skoro odbieranie Eventów odbywa się w pętli to to mi zatrzyma wykonywanie się programu dopóki np. przytrzymuje jakiś klawisz

a no i grę robiłem raczej:

eventy

pętla

{

  rysuj(menu/gra)

  Gra

}

powinienem to poprawić?

Dzięki za odpowiedź
1
komentarz 22 marca 2018 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,170 p.)
Nie zatrzyma ci gry. Zerknij na mojego githuba. Tam mam kilka rzeczy w sfml. Możesz zobaczyć jak to zrobiłem: https://github.com/diablol1

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 510 wizyt
pytanie zadane 28 stycznia 2018 w C i C++ przez Niebieski_Zerg Użytkownik (610 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 209 wizyt
pytanie zadane 6 października 2019 w JavaScript przez Młody programista Obywatel (1,200 p.)

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...