• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed char jako operator matematyczny

Object Storage Arubacloud
0 głosów
469 wizyt
pytanie zadane 18 marca 2018 w C i C++ przez Erichu Nowicjusz (230 p.)
zamknięte 19 czerwca 2018 przez Erichu

Witam,

 Jestem początkującym programistą i ostatnio chciałem napisać bardziej rozbudowany kalkulator. Jednak pojawił się pewien problem, którego nie potrafię sam rozwiązać i na żadnych forach nie znalazłem podobnego zagadnienia. Mam w Tablicy char zapisany znak "*". Czy da się sprawić, żeby program nie czytał go jako znaku tylko jako operator matematyczny?

Z grubsza chodzi o to: int a= int b (i tu wstawić operator matematyczny zapisany w tablicy) int c;

Z góry dziękuję za pomoc.

 

komentarz zamknięcia: rozwiązane

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 18 marca 2018 przez adrian17 Ekspert (344,860 p.)

Nie, nie ma do tego wbudowanych narzędzi w języku (a przynajmniej w C++ie i większości języków).

Pamiętaj, że kod C++a jest kompilowany do kodu wykonywanego przez procesor. Gdzieś musi znaleźć się kod, który "przekonwertuje" znak '*' na ciąg instrukcji procesora odpowiedzialnych za wykonanie mnożenia. Albo ten kod do mnożenia  jest tworzony dynamicznie (wtedy to tak zwane kompilowanie na żywo, JIT) albo po prostu już jest w programie. To drugie rozwiązanie jest znacznie mniej skomplikowane i wystarczy do praktycznie wszystkich zastosowań, poza interpreterami.

if (character == '+')
    x = a + b;
else if (character == '*')
    x = a * b;

Albo na przykład przez mapowanie znaku na funkcję:

std::unordered_map<char, int(int, int)> character_functions = {
	{'*', [](int a, int b){return a*b;}},
	{'+', [](int a, int b){return a+b;}},
	{'-', [](int a, int b){return a-b;}},
};

char c = '*';

int wynik = character_functions[c](a, b);

 

komentarz 18 marca 2018 przez Erichu Nowicjusz (230 p.)
Dzięki