Pobrałam sobie z ciekawości UE 4. Zachęcił mnie fakt, ze silnik napisano w C++ który najlepiej (moim zdaniem) nadaje się do pisania gier w przeciwieństwie do C# (Unity). Zależy mi na optymalizacji, stąd moje zainteresowanie. Niestety rozczarowała mnie koncepcja Blueprint-ów. Na początku byłam w szoku, ze w ten sposób tworzy się skrypty w tym silniku a nie ma nic o pisaniu własnego kodu C++ a więc mozliwosci alokowania pamięci, wątków itd.
Jednak dowiedziałam się, ze mozna tworzyc również własne klasy i kod C++. Słyszałam, ze blueprinty są mniej wydajne od natywnego kodu. Czy jest to spowodowane tym, ze nie mamy mozliwosci odpowiedniego alokowania pamięci, dbałosci o czystość kodu i to co znajduje się w ciałach tych funkcji czy przyczyna jest zupełnie inna.
Oglądałam filmiki zarówno z UE4 jak i Unity na YouTube i te gry były koszmarnie zoptymalizowane (FPS:20-30). Czy porzucenie Unity i przejście na UE4 bez blueprint-ow dałoby efekt lepsze optymalizacji ?