• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML kolizja pikseli

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
157 wizyt
pytanie zadane 14 marca 2018 w C i C++ przez zpawlo00 Początkujący (310 p.)

 Uczę się SFML'a i próbuję sobie zrobić gierkę która polega na tym że z góry spadają jakieś klocki itp. a gracz musi je wymijać prostokątem. Jak zrobić kolizję dla takich elementów:

a to mój kod dla klas gracza i tych "bloczków":

#ifndef TPLAYER_H
#define TPLAYER_H
#include <SFML/Graphics.hpp>


class TPlayer : public sf::Drawable
{
public:

	TPlayer(float t_X, float t_Y);
	TPlayer() = delete;
	virtual ~TPlayer() = default;
	void update();

	float moveRight();
	float moveLeft();




private:
	void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const override;
	
	sf::Texture playerTexture;
	sf::Sprite playerSprite;
	sf::Texture *pTexture = &playerTexture;


	const double playerVelocity{4};
	sf::Vector2f velocity{ playerVelocity, 0.f };




};

#endif // TPLAYER_H
#include "TPlayer.h"
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include "Collision.h"
#include <iostream>


TPlayer::TPlayer(float t_X, float t_Y)
{
	
	/*playerTexture.loadFromFile("player_texture.jpg");
	if (!playerTexture.loadFromFile("player_texture.jpg"))
	{
		std::cout << "Load failed!";
		
	}
	*/
	
	
	
	Collision::CreateTextureAndBitmask(playerTexture, "player_texture.jpg");
	playerSprite.setTexture(playerTexture);
	playerSprite.setPosition(t_X, t_Y);
	playerSprite.setOrigin(sf::Vector2f(playerSprite.getTexture()->getSize().x * 0.5, playerSprite.getTexture()->getSize().y * 0.5));

	

}

void TPlayer::draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const
{
	
	target.draw(this->playerSprite, states);
}

 void TPlayer::update()
{
	
	if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::A) && this->moveLeft() >20)
	{
		
		playerSprite.move(-7, 0);
	}
	else if (sf::Keyboard::isKeyPressed(sf::Keyboard::Key::D) && this->moveRight() < 880 )
	{
		
		playerSprite.move(7, 0);
	}
	else
	{
		
		playerSprite.move(0, 0);
	}
}

float TPlayer::moveLeft()
{
	
	return this->playerSprite.getPosition().x - playerSprite.getOrigin().x / 2.f;
	
}

float TPlayer::moveRight()
{
	
	return this->playerSprite.getPosition().x + playerSprite.getOrigin().x / 2.f;
}

#pragma once
#include <SFML\Graphics.hpp>


class TBlocks:public sf::Drawable
{
public: 
	TBlocks(float t_X, float t_Y);
	TBlocks()=delete;
	virtual ~TBlocks() = default;

	void update_block();
	

private:
	void draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const override;
	sf::Texture block_texture;
	sf::Sprite blockSprite;
	sf::Texture *bTexture = &block_texture;
	std::string blocks[3];


};

#include "TBlocks.h"
#include "Collision.h"
#include <iostream>
#include <stdio.h>     
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <stdlib.h>  
#include <algorithm>
#include <random>
#include <time.h> 






TBlocks::TBlocks(float t_X, float t_Y)
{
	blocks[0] = "blocks/block_3.png";
	blocks[1] = "blocks/block_3.png";
	blocks[2] = "blocks/block_3.png";

	//RANDOMOWE BLOKI
	std::random_device rseed;
	std::mt19937 rgen(rseed()); 
	std::uniform_int_distribution<int> idist(0, 2); 

	int los = idist(rgen);
	
	
	
	Collision::CreateTextureAndBitmask(block_texture, blocks[los]);
	blockSprite.setTexture(block_texture);
	blockSprite.setPosition(t_X, t_Y);
	blockSprite.setOrigin(sf::Vector2f(blockSprite.getTexture()->getSize().x * 0.5, blockSprite.getTexture()->getSize().y * 0.8));
}

void TBlocks::draw(sf::RenderTarget& target, sf::RenderStates states) const
{
	target.draw(this->blockSprite, states);
}
void TBlocks::update_block()
{
	blockSprite.move(0, 3);
}

 

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 621 wizyt
pytanie zadane 5 sierpnia 2017 w C i C++ przez Programeł Gaduła (3,500 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 347 wizyt
pytanie zadane 5 stycznia 2017 w C i C++ przez Szedou Nowicjusz (200 p.)
+6 głosów
7 odpowiedzi 774 wizyt

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...