• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Główna pętla gry. FPS i obliczanie 'delty'

Object Storage Arubacloud
+1 głos
264 wizyt
pytanie zadane 14 marca 2018 w OpenGL, Unity przez Marcin Siniarski Gaduła (4,420 p.)
zamknięte 17 marca 2018 przez Marcin Siniarski

Mam problem z wyliczaniem delty i główną pętlą gry.
Brak błędów podczas kompilacji.
Program przez kilka sekund działa w porządku, lecz po chwili w konsolce zamiast delty pojawia się NaN, czyli wynik dzielenia przez zero. Patrząc na wyjście w konsolce to się nie dzieje.

Używam bibliotek: GLFW, GLEW i OpenGL
Cały kod jest zamknięty w klasie "Core"

Oto nagłówek klasy:

#ifndef _CORE
#define  _CORE
#include <iostream>
#include <GL/glew.h>
#include <GLFW/glfw3.h>
#include <GL/gl.h>
class Core{
public:
  Core();
  ~Core();
  bool init(int width,int height,const char* windowTitle);
  bool isRunning();
  void run();
protected:
  void update();
  void render();
private:
  GLFWwindow* window;
  bool* running;
  int ticks;
  int frameCount;
  double limitFramerate;
  int desiredFPS;
  double* delta;
  double lastTime,nowTime,timer;
};

#endif

Oto kod pętli:

void Core::run(){
  *running = true;
  this->lastTime = glfwGetTime();
  this->timer = lastTime;
  while(*running && !glfwWindowShouldClose(window)){
    this->nowTime = glfwGetTime();
    *delta +=(nowTime-lastTime)/limitFramerate;
    glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
    while(*delta >=limitFramerate){
      update();
      ticks++;
      *delta--;
    }
    render();
    frameCount++;
    if(glfwGetTime()-timer > 1.0){
      timer++;
      std::cout<<"FPS: "<<frameCount<<" Updates:"<<ticks << std::endl;
      std::cout << *delta <<"="<<"("<<nowTime<<"-"<<lastTime<<")"<<"/"<<limitFramerate << std::endl;
      ticks=0;frameCount=0;
      lastTime=nowTime;
    }
    glfwSwapBuffers(window);
    glfwPollEvents();
  }
  *running = false;
}

Także wyjście z konsoli:

Hello
FPS: 999 Updates:1
nan=(1.04363-0.0436513)/0.0166667
FPS: 1117 Updates:0
nan=(2.04386-1.04363)/0.0166667
FPS: 931 Updates:0
nan=(3.63028-2.04386)/0.0166667
FPS: 456 Updates:0
nan=(4.04367-3.63028)/0.0166667
FPS: 1086 Updates:0
nan=(5.04411-4.04367)/0.0166667
FPS: 1039 Updates:0
nan=(6.04359-5.04411)/0.0166667
FPS: 741 Updates:0
nan=(7.04381-6.04359)/0.0166667

 

komentarz zamknięcia: Problem rozwikłany.

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 14 marca 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
wybrane 14 marca 2018 przez Marcin Siniarski
 
Najlepsza

Spojrzałem na szybko i…

*delta--;

Jeśli miałeś na myśli dekrementację wartości wskazywanej przez wskaźnik delta, to musisz zapamiętać, że operator -- ma wyższy priorytet niż operator *. Reszty chyba nie muszę tłumaczyć.

A oto rozpiska, abyś się nie pomylił na przyszłość.

komentarz 14 marca 2018 przez Marcin Siniarski Gaduła (4,420 p.)

Hmmm, to może dlatego gdy chciałem wyłączyć program, crashował się, ponieważ zmieniałem wartość innego programu. Tak czy inaczej, zmieniłem z...

*delta--;

na..

(*delta)--;

... i wszystko jest w porządku. Dziękuje za odpowiedź!

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 5,684 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 400 wizyt
pytanie zadane 10 maja 2022 w OpenGL, Unity przez letmestay Użytkownik (520 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 159 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2016 w C i C++ przez Hohlik741 Nowicjusz (160 p.)

92,566 zapytań

141,420 odpowiedzi

319,615 komentarzy

61,952 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...