Da się to zrobić za pomocą onOutOfBounds
Sprawdziłem dla grupy obiektów i działa.
this.boxes = game.add.group();
this.box1 = this.boxes.create(30, 30, "box_big");
this.box2 = this.boxes.create(30, 30, "box_big");
game.physics.arcade.enable(this.boxes); // włącza fizykę dla grupy obiektów
this.box1.body.gravity.x = 300; // ustawia grawitacje
this.box1.checkWorldBounds = true; // właściwość musi być ustawiona na true dla danego obiektu
// a tu przykład z wykorzystaniem drugiego obiektu z grupy
this.box2.body.gravity.y = 300;
this.box2.checkWorldBounds = true;
w metodzie update sprawdza czy obiekty opuściły granice świata i wywołuje callback
this.box1.events.onOutOfBounds.add(this.objectOutOfBounds, this);
this.box2.events.onOutOfBounds.add(this.objectOutOfBounds, this);
i metoda
objectOutOfBounds: function () {
console.log("out of bounds");
},