• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

password_hash(); PHP pytanie

Object Storage Arubacloud
0 głosów
1,022 wizyt
pytanie zadane 13 marca 2018 w PHP przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
Witam, jak wiadomo sposoby hashowania ciągle się zmieniają, stąd tez moje pytanie, czy użycie funkcji password_hash() jest bezpieczne na dłuższy czas, bo co jeśli zmieni się sposób generowania hashu i hasła zaszyfrowane starym algorytmem nie będą zgodne z tymi w bazie danych? Każdy utraci dostęp. chce hashować hasła ale mam strach przed tym.

 

Możecie napisać mi jakieś porady i mnie uspokoić? Nie znam się na tym za bardzo a wiem że jest to wymóg bezpieczeństwa, tak samo jak boje się tego "salt", jeśli jest to losowy ciąg, to czy istnieje możliwość iż hasla będą nie zgodne po mimo wpisania ich dobrze?

2 odpowiedzi

+5 głosów
odpowiedź 13 marca 2018 przez CenterPL Pasjonat (19,070 p.)
wybrane 13 marca 2018 przez MrxCI
 
Najlepsza

Użyj password_hash z domyślnym Bcryptem, myślę, że na tę chwilę jest to bezpieczny algorytm szyfrujący, acz jest asymetryczny. Żeby sprawdzić jego poprawność musisz użyć password_verify.

<?php

$passwordPlain = 'pass123';

$passwordHash = password_hash($passwordPlain, PASSWORD_BCRYPT);

password_verify($passwordPlain, $passwordHash); //zwraca true gdy sobie odpowiadają tak jak w tym przypadku

 

1
komentarz 13 marca 2018 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Oczywiście wygenerowany hash trzymamy w bazie danych a postaci plaintext nigdzie. Piszę, żeby nikomu nie przyszło do głowy trzymać tego w kodzie :)
komentarz 13 marca 2018 przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
Dziękuje bardzo, martwi mnie tylko ten hash, boje się że coś z solą się zmieni w innych wersjach php i wszyscy utracą dostęp do kąt bo np. hash z round 10 bcrypt nie pasują do tych w generatorach online <invalid salt> i to też mnie martwi