• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed undefined reference to `gracz::funkcja()'

Object Storage Arubacloud
0 głosów
324 wizyt
pytanie zadane 8 marca 2018 w C i C++ przez Username Obywatel (1,350 p.)
zamknięte 8 marca 2018 przez Username

Dzień dobry!

Zmagam się z pewnie banalnymi błędami a natomiast błędami takimi:

D:\sfml\tut\skakanie 2\main.cpp|35|undefined reference to `gracz::gora()'|
D:\sfml\tut\skakanie 2\main.cpp|40|undefined reference to `gracz::dol()'|
D:\sfml\tut\skakanie 2\main.cpp|45|undefined reference to `gracz::lewo()'|
D:\sfml\tut\skakanie 2\main.cpp|50|undefined reference to `gracz::prawo()'|

Nie znalazłem nic na ten temat w googlu, a bardzo prosze o pomoc. Ps. jak by ktoś chciał może ulepszyć mój kod chodzenia itd. :)

Oto kod:
Main.cpp

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <SFML/System.hpp>
#include <SFML/Window.hpp>
#include "gracz.h"

int main()
{
    sf::Texture blokk, ludz;
    blokk.loadFromFile("obiekt.png");
    ludz.loadFromFile("ludzik.png");

    sf::Sprite ludzik, blok;
    ludzik.setTexture(ludz);
    blok.setTexture(blokk);

    sf::RenderWindow oknoAplikacji( sf::VideoMode( 640, 480, 32 ), "platformowka - test 2" );

    gracz player;
    while( oknoAplikacji.isOpen() )
    {
        sf::Event zdarzenie;
        while( oknoAplikacji.pollEvent( zdarzenie ) )
        {
            if( zdarzenie.type == sf::Event::Closed )
                 oknoAplikacji.close();

            if( zdarzenie.type == sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Escape )
                 oknoAplikacji.close();

            if( zdarzenie.type == sf::Event::MouseButtonPressed && zdarzenie.mouseButton.button == sf::Mouse::Middle )
                 oknoAplikacji.close();

            if(zdarzenie.type==sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Up)
            {
                player.gora();
            }

            if(zdarzenie.type==sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Down)
            {
                player.dol();
            }

            if(zdarzenie.type==sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Left)
            {
                player.lewo();
            }

            if(zdarzenie.type==sf::Event::KeyPressed && zdarzenie.key.code == sf::Keyboard::Right)
            {
                player.prawo();
            }
        }

        if(ludzik.getGlobalBounds().intersects(blok.getGlobalBounds()))
        {
            player.y=player.y-1;
        }
        else
        {
            player.y=player.y+1;
        }
        oknoAplikacji.clear(sf::Color::White);
        ludzik.setPosition(player.x, player.y);
        blok.setPosition(100, 300);
        oknoAplikacji.draw(ludzik);
        oknoAplikacji.draw(blok);
        oknoAplikacji.display();

    }//end
    return 0;
}

gracz.h
 

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <SFML/System.hpp>
#include <SFML/Window.hpp>

class gracz
{
    public:
    int x=100, y=0; //wzdloz = x

    //ruszanie sie
    void lewo();
    void gora();
    void dol();
    void prawo();
    void spadanie();
};

gracz.cpp
 

#include <SFML/Graphics.hpp>
#include <SFML/System.hpp>
#include <SFML/Window.hpp>
#include "gracz.h"

void gracz::gora()
{
    y=y-1;
}

void gracz::dol()
{
    y=y+1;
}

void gracz::prawo()
{
    x=x+1;
}

void gracz::lewo()
{
    x=x-1;
}

void gracz::spadanie()
{
    if(ludzik.getGlobalBounds().intersects(blok.getGlobalBounds()))
    {
        y=y-1;
    }

}

 

komentarz zamknięcia: Otrzymałem odpowiedz

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 8 marca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
wybrane 8 marca 2018 przez Username
 
Najlepsza
Upewnij się, że gracz.cpp jest kompilowany. Tzn. sprawdź czy jest dodany do projektu i dodatkowo zobacz log kompilacji (kompilator powinien informować jakie pliki kompiluje). Jeśli wszystko się zgadza, a nadal nie linkuje, to rebuild (wymuś skompilowanie wszystkiego od zera). Jeśli nadal to samo, to postaw projekt od nowa.
komentarz 8 marca 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Mogę wiedzieć jak to zrobić? Pierwszy raz będę grzebać w kompilacji
komentarz 8 marca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)

Tzn. co konkretnie? Log kompilacji to jest ten tekst w okienku "Build Log" na dole (w przypadku CodeBlocks). Np. gdy mam projekt składający się z plików src.cpp, s2.cpp oraz s3.cpp to mam m.in. taki output:

mingw32-g++.exe -Wall -O2 -std=c++11 -DDEBUG_ON  -c C:\Users\Criss\Desktop\aa\s2.cpp -o obj\Release\s2.o
mingw32-g++.exe -Wall -O2 -std=c++11 -DDEBUG_ON  -c C:\Users\Criss\Desktop\aa\s3.cpp -o obj\Release\s3.o
mingw32-g++.exe -Wall -O2 -std=c++11 -DDEBUG_ON  -c C:\Users\Criss\Desktop\aa\src.cpp -o obj\Release\src.o

(widać, że są kompilowane wszystkie) Tymi opcjami -Wall, -O2 itd się nie przejmuj, obchodzi nas tylko, żeby nazwa pliku źródłowego się tam pojawiła (-c) i zeby był wygenerowany plik *.o (-o)

A rebuild robisz po prostu ctrl+F11 (u mnie tak jest) albo Build(zakładka na górze)->Rebuild.

komentarz 8 marca 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)

chodzi ci o to?Chodzi ci o to?

komentarz 8 marca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Tak, ale możesz wyscrollować do góry :P
komentarz 8 marca 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Cóż, jestem ślepy i nie zauważyłem,
oto zawartość:
 

------------- Build: Debug in Kurs SFML (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

mingw32-g++.exe -L..\..\SFML\lib -LG:\SFML-2.0\lib -o "bin\Debug\Kurs SFML.exe" obj\Debug\main.o  -static -static-libgcc  ..\..\SFML\lib\libsfml-audio-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-graphics-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-main-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-network-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-system-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-window-d.a -mwindows
obj\Debug\main.o: In function `main':
komentarz 8 marca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
To wszystko? Zupełnie wszystko? Zrób rebuild i wtedy wrzuć log. Najlepiej zupełnie wszystko
komentarz 8 marca 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Zrobiłem rebuild (Za pomocą CTRL + F11 tak jak mówiłes) i o to on
 

-------------- Clean: Debug in Kurs SFML (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

Cleaned "Kurs SFML - Debug"

-------------- Build: Debug in Kurs SFML (compiler: GNU GCC Compiler)---------------

mingw32-g++.exe -Wall -g -std=c++0x -I..\..\SFML\include -IG:\SFML-2.0\include -c "D:\sfml\tut\skakanie 2\main.cpp" -o obj\Debug\main.o
mingw32-g++.exe -L..\..\SFML\lib -LG:\SFML-2.0\lib -o "bin\Debug\Kurs SFML.exe" obj\Debug\main.o  -static -static-libgcc  ..\..\SFML\lib\libsfml-audio-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-graphics-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-main-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-network-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-system-d.a ..\..\SFML\lib\libsfml-window-d.a -mwindows
obj\Debug\main.o: In function `main':
D:/sfml/tut/skakanie 2/main.cpp:35: undefined reference to `gracz::gora()'
D:/sfml/tut/skakanie 2/main.cpp:40: undefined reference to `gracz::dol()'
D:/sfml/tut/skakanie 2/main.cpp:45: undefined reference to `gracz::lewo()'
D:/sfml/tut/skakanie 2/main.cpp:50: undefined reference to `gracz::prawo()'
collect2.exe: error: ld returned 1 exit status
Process terminated with status 1 (0 minute(s), 10 second(s))
5 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 10 second(s))
komentarz 8 marca 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Sorry, że tak długo, nie było mnie.

Tak jak mówiłem - kompilowany jest tylko main.cpp. Dodaj gracz.cpp do projektu (Project->Add files) i przekompiluj
komentarz 8 marca 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Dziękuje, działa :)
0 głosów
odpowiedź 8 marca 2018 przez rot18ru Bywalec (2,100 p.)
W jaki sposób kompilujesz?

Możesz skompilować oba pliki bez linkowania, a później je połączyć; albo skompilować jednocześnie: g++ Main.cpp gracz.cpp
komentarz 8 marca 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Eh..
Nie wiem jak ja kompiluje, po prostu klikam aby Code::Blocks zaprogramował to (Programuje za pomocą SFML).
komentarz 8 marca 2018 przez rot18ru Bywalec (2,100 p.)
A masz w codeblocksie zrobiony projekt i w tym projekcie potrzebne pliki?
komentarz 8 marca 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
wszystko mam co powinienem mieć

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 508 wizyt
pytanie zadane 17 czerwca 2018 w C i C++ przez fruczka Użytkownik (570 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 792 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 259 wizyt
pytanie zadane 2 lutego 2017 w C i C++ przez DarthBartek Początkujący (480 p.)

92,537 zapytań

141,377 odpowiedzi

319,456 komentarzy

61,922 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...