• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Gra Snake, poruszanie ciała za głową

Object Storage Arubacloud
0 głosów
613 wizyt
pytanie zadane 25 lutego 2018 w JavaScript przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)

Witam bardzo serdecznie,

Postanowiłem napisać grę Snake w canvasie + JS, jako, że jestem początkujący natrafiłem na problem poruszania się ogona względem głowy węża. Na forum przeczytałem poradę, że jedynymi częściami jakie się ruszają w wężu to głowa i ostania część ciała.. lecz dalej mam problem z napisaniem tego w kodzie. 

Potrzebuje porady na malowanie tych części ciała.

To co wykonałem to sprawdzenie czy wąż porusza się po osi X, a oś Y jest nie zmienna... i gdy tak się dzieje (zarówno musi trafić w jedzenie).. do prawej strony węża doklejam kolejny jego człon.

https://media.giphy.com/media/2sixpYm6WJtsso3uCR/giphy.gif

 

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 25 lutego 2018 przez jegor377 Stary wyjadacz (13,230 p.)
Musisz (zaczynając od końca) przekopiować koordynaty następnych części węża do aktualnej nogi zmierzając w kierunku głowy. Kiedy trafisz na głowę przerwij pętle. Zawsze najpierw rób ruch głową o ile się nie mylę w tym snaku.
komentarz 25 lutego 2018 przez Yashe Dyskutant (7,720 p.)
if (snakeX == x && snakeY == y)
{
	function ogon()
	{
		ctx.fillStyle = 'grey';		
		ctx.fillRect(snakeX + ruch,snakeY,snakeSize, snakeSize);
						
		//console.log(snakeX + ruch,snakeY);
	}
					
	ruch = ruch + 10;
	setInterval(ogon, 100);
}

speedY i speedX  = 10  // szybkość
snakeX  i snakeY = koordynaty węża
snakeSize = 10 // wielkość węża
x i y = koordynaty jedzenia

Nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. Patrzę na to tak: