• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Snake w konsoli

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
260 wizyt
pytanie zadane 18 lutego 2018 w C i C++ przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
Mam pewien problem, nieco go rozwiązałem ale zastanawiam się czy jest jakieś prostsze rozwiązanie chodzi mi o snake żeby zachowywał się jak waż xD, tzn żeby każda następna cześć snaka miała poprzednie współrzednę trudno mi opisać chodzi mi o ruch ogona. Spróbowałem że jak snake zje coś, to sobie do vectorax i vectoray dodaje współrzędne i zależność od poprzednika. Jakieś sugestię odnośnie innego rozwiązania ogona? Pozniej dodam kod bo aktualnie nie mam dostępu..

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 18 lutego 2018 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

Witam,

możesz współrzędne przechowywać w tablicach(std::vector też się nada) i później porównywać te dane np.

void Snake::checkCollision()
{
    for(int z = dots; z > 0; z--)
    {
        if((z > 4) && (x[0] == x[z]) && (y[0]==y[z]))
        {
            inGame = false;
        }
    }
}

Tu masz tutorial :

https://www.youtube.com/watch?v=E_-lMZDi7Uw

komentarz 18 lutego 2018 przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
Dodałem kod, mam trochę inny problem, chodzi o to że mój ogon gdy skręcam i ogon jest większy niż 2 to robi jakby kwadrat i dopiero gdy nie skrecam snakiem to jest poprawnie. Lepiej żebyś to skompilował i zobaczył bo nie umiem tego wytłumaczyć..
0 głosów
odpowiedź 18 lutego 2018 przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <windows.h>
#include <vector>
using namespace std;
struct position{
  int x;
  int y;

  //
  int stx;
  int score;
  /*TEMPORARY */
  int px;
  int py;
};
vector <int> tabx;
vector <int> taby;
void fr(){
    tabx.push_back(35);
    taby.push_back(35);
}
void topedge(){
        for(int i = 0; i < 15; i++)
    {
        cout << "_";
    }
}
int vx(position *player ,vector <int> &taby, int a){
    for(int i = 0; i < player->score; i++)
    {
        if(tabx[i] == a)
            return 1;
    }
    return 0;
}
int vy(position *player , vector <int> &taby, int a){
    for(int i = 0; i < player->score; i++)
    {
        if(taby[i] == a)
            return 1;
    }
    return 0;
}
void view(position *player, position *fruit){
    topedge();
    cout << endl;
    for(int i = 0; i < 15; i++)
    {
        cout << "|";
        for(int j = 0; j < 14; j++){
                if(player->score < 1){
                if(player->x == i && player->y == j)
                {
                    cout << "S";
                }
                else if(fruit->x == i && fruit->y == j){
                cout << "X";
                }
                else{
                cout << " ";
                }
                }
                else{

                    if(player->x == i && player->y == j)
                    {
                    cout << "S";
                    }
                   else if(vx(player, tabx,i) == 1 && vy(player, taby, j) == 1)
                    {
                        cout << "0";
                    }
                    else if(fruit->x == i && fruit->y == j){
                    cout << "X";
                    }
                    else{
                        cout << " ";
                    }

                }
            }
        cout << "|" << endl;
    }
    topedge();
}
void logic(position *player)
{
     char znak;
     if(!kbhit()){

     }
     else{
        znak = getch();
     }
     znak = static_cast < int >( znak );
     switch(znak)
     {
         case 'w':{
            player->stx = 1;
         }
         break;
         case 's':{
            player->stx = 2;
         }
         break;
         case 'a':{
            player->stx = 3;
         }
         break;
         case 'd':{
            player->stx = 4;
         }
         break;

        }
}
void logic2(position *player)
{
     if(player->score > 0){
               if(player->score > 1){
                for(int i = player->score-1; i > 0; i--)
                {
                    tabx[i] = tabx[i-1];
                    taby[i] = taby[i-1];

                }
               }
                tabx[0] = player->x;
                taby[0] = player->y;
                }
    switch(player->stx)
    {
    case 1:
        {
                player->x--;
        }
    break;
    case 2:
        {
            player->x++;
        }
    break;
    case 3:
        {
            player->y--;
        }
    break;
    case 4:
        {
            player->y++;
        }
    break;
    }
}
void secondlogic(position *player, position *fruit){
    if(fruit->x == player->x && fruit->y == player->y)
    {
        fruit->x = (rand() % 13) + 1;
        fruit->y = (rand() % 13) + 1;
        player->score++;
        fr();
    }
    /*Border */
    if(player->x == 15)
    {
        player->x = 1;
    }
    if(player->y == 14)
    {
        player-> y = 1;
    }
    if(player->x == 0)
    {
        player->x = 14;
    }
    if(player->y == 0)
    {
        player->y = 14;
    }
}
void print2(position *player, vector <int> &pastx, vector <int> &pasty){
    for(int i = 0; i < player->score; i++)
    {
        cout << "\n" << pastx[i] << "--" << pasty[i] << endl;

    }
}
int main()
{
    int gameover = 1;
    position player;
    position fruit;
    player.score = 0;
    player.x = rand() % 14 + 1;
    player.y = rand() % 14 + 1;

     fruit.x = (rand() % 14) + 1;
     fruit.y = (rand() % 14) + 1;
     fr();
     while(gameover != 0){
        view(&player, &fruit);
        logic(&player);
        logic2(&player);
        secondlogic(&player, &fruit);
        Sleep(100);
        system("CLS");
    }

    return 0;
}






















 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 179 wizyt
pytanie zadane 24 stycznia 2018 w C i C++ przez Dziobi Początkujący (490 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 608 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2017 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
–1 głos
0 odpowiedzi 193 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2018 w C i C++ przez MrRed Nowicjusz (160 p.)

92,451 zapytań

141,261 odpowiedzi

319,073 komentarzy

61,853 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...