• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Snake w konsoli

Object Storage Arubacloud
0 głosów
264 wizyt
pytanie zadane 18 lutego 2018 w C i C++ przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
Mam pewien problem, nieco go rozwiązałem ale zastanawiam się czy jest jakieś prostsze rozwiązanie chodzi mi o snake żeby zachowywał się jak waż xD, tzn żeby każda następna cześć snaka miała poprzednie współrzednę trudno mi opisać chodzi mi o ruch ogona. Spróbowałem że jak snake zje coś, to sobie do vectorax i vectoray dodaje współrzędne i zależność od poprzednika. Jakieś sugestię odnośnie innego rozwiązania ogona? Pozniej dodam kod bo aktualnie nie mam dostępu..

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 18 lutego 2018 przez Bondrusiek Maniak (61,370 p.)

Witam,

możesz współrzędne przechowywać w tablicach(std::vector też się nada) i później porównywać te dane np.

void Snake::checkCollision()
{
    for(int z = dots; z > 0; z--)
    {
        if((z > 4) && (x[0] == x[z]) && (y[0]==y[z]))
        {
            inGame = false;
        }
    }
}

Tu masz tutorial :

https://www.youtube.com/watch?v=E_-lMZDi7Uw

komentarz 18 lutego 2018 przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
Dodałem kod, mam trochę inny problem, chodzi o to że mój ogon gdy skręcam i ogon jest większy niż 2 to robi jakby kwadrat i dopiero gdy nie skrecam snakiem to jest poprawnie. Lepiej żebyś to skompilował i zobaczył bo nie umiem tego wytłumaczyć..
0 głosów
odpowiedź 18 lutego 2018 przez lambdag Obywatel (1,310 p.)
#include <iostream>
#include <conio.h>
#include <windows.h>
#include <vector>
using namespace std;
struct position{
  int x;
  int y;

  //
  int stx;
  int score;
  /*TEMPORARY */
  int px;
  int py;
};
vector <int> tabx;
vector <int> taby;
void fr(){
    tabx.push_back(35);
    taby.push_back(35);
}
void topedge(){
        for(int i = 0; i < 15; i++)
    {
        cout << "_";
    }
}
int vx(position *player ,vector <int> &taby, int a){
    for(int i = 0; i < player->score; i++)
    {
        if(tabx[i] == a)
            return 1;
    }
    return 0;
}
int vy(position *player , vector <int> &taby, int a){
    for(int i = 0; i < player->score; i++)
    {
        if(taby[i] == a)
            return 1;
    }
    return 0;
}
void view(position *player, position *fruit){
    topedge();
    cout << endl;
    for(int i = 0; i < 15; i++)
    {
        cout << "|";
        for(int j = 0; j < 14; j++){
                if(player->score < 1){
                if(player->x == i && player->y == j)
                {
                    cout << "S";
                }
                else if(fruit->x == i && fruit->y == j){
                cout << "X";
                }
                else{
                cout << " ";
                }
                }
                else{

                    if(player->x == i && player->y == j)
                    {
                    cout << "S";
                    }
                   else if(vx(player, tabx,i) == 1 && vy(player, taby, j) == 1)
                    {
                        cout << "0";
                    }
                    else if(fruit->x == i && fruit->y == j){
                    cout << "X";
                    }
                    else{
                        cout << " ";
                    }

                }
            }
        cout << "|" << endl;
    }
    topedge();
}
void logic(position *player)
{
     char znak;
     if(!kbhit()){

     }
     else{
        znak = getch();
     }
     znak = static_cast < int >( znak );
     switch(znak)
     {
         case 'w':{
            player->stx = 1;
         }
         break;
         case 's':{
            player->stx = 2;
         }
         break;
         case 'a':{
            player->stx = 3;
         }
         break;
         case 'd':{
            player->stx = 4;
         }
         break;

        }
}
void logic2(position *player)
{
     if(player->score > 0){
               if(player->score > 1){
                for(int i = player->score-1; i > 0; i--)
                {
                    tabx[i] = tabx[i-1];
                    taby[i] = taby[i-1];

                }
               }
                tabx[0] = player->x;
                taby[0] = player->y;
                }
    switch(player->stx)
    {
    case 1:
        {
                player->x--;
        }
    break;
    case 2:
        {
            player->x++;
        }
    break;
    case 3:
        {
            player->y--;
        }
    break;
    case 4:
        {
            player->y++;
        }
    break;
    }
}
void secondlogic(position *player, position *fruit){
    if(fruit->x == player->x && fruit->y == player->y)
    {
        fruit->x = (rand() % 13) + 1;
        fruit->y = (rand() % 13) + 1;
        player->score++;
        fr();
    }
    /*Border */
    if(player->x == 15)
    {
        player->x = 1;
    }
    if(player->y == 14)
    {
        player-> y = 1;
    }
    if(player->x == 0)
    {
        player->x = 14;
    }
    if(player->y == 0)
    {
        player->y = 14;
    }
}
void print2(position *player, vector <int> &pastx, vector <int> &pasty){
    for(int i = 0; i < player->score; i++)
    {
        cout << "\n" << pastx[i] << "--" << pasty[i] << endl;

    }
}
int main()
{
    int gameover = 1;
    position player;
    position fruit;
    player.score = 0;
    player.x = rand() % 14 + 1;
    player.y = rand() % 14 + 1;

     fruit.x = (rand() % 14) + 1;
     fruit.y = (rand() % 14) + 1;
     fr();
     while(gameover != 0){
        view(&player, &fruit);
        logic(&player);
        logic2(&player);
        secondlogic(&player, &fruit);
        Sleep(100);
        system("CLS");
    }

    return 0;
}






















 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 186 wizyt
pytanie zadane 24 stycznia 2018 w C i C++ przez Dziobi Początkujący (490 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 657 wizyt
pytanie zadane 6 maja 2017 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
–1 głos
0 odpowiedzi 211 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2018 w C i C++ przez MrRed Nowicjusz (160 p.)

92,570 zapytań

141,422 odpowiedzi

319,643 komentarzy

61,958 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...