Witam, napisałem skromny program, przedstawiający symulacje walki bohatera z Trollem. Moim problemem jest fakt że gdy Bohater pokonuje Trolla ( czyli Troll ma ilosc healtT<0) może nadal wyprowadzić atak. Zdarza się także sytuacja w której oboje mają ujemną część HP i nadal mogą wykonać jeszcze jeden atak. Chce tego uniknąć, w momencie gdy Bohater (bo zakładam że on zawsze zaczyna turę) zbije do poniżej 0 punkty życia Trolowi ten już atakować nie może.
print("Witamy w grze 'Pokonaj Trola;'")
import random
healthT = 150
damageB=0
tura=0
healthB=200
damageT=0
import time
while healthT>0 and healthB>0:
damageB=random.randint(5,10)
healthT -= damageB
tura += 1
print("\nTura: ",tura)
print("*Twoj bohater walczy dzielnnie ,zadal wlasnie", damageB,
"obrazen. HP Trola: ",healthT)
time.sleep(0.25)
damageT=random.randint(7,12)
healthB -= damageT
print("#Troll walczy dzielnie ,zadal wlasnie: ",damageT,
"Obrazen. HP Bohatera: ",healthB)
time.sleep(0.5)
if healthB < 0:
print("wygral Troll!")
else:
print("Wygrales te walke!")
input("\nPoczekaj na enter")