• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wzorzec obserwator. Jak to działa?

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
423 wizyt
pytanie zadane 16 lutego 2018 w JavaScript przez SandraS Obywatel (1,400 p.)
Jestem początkującą programistką. Mam przygotować prezentację o tym wzorcu. Czytam i czytam i dowiaduje się. że składa się na niego obserwator i obiekty obserwowalne. Ale jak to  się implementuje? Czy są jakieś gotowe rzeczy do zaimplementowania, które tworzą te obiekty? Np <observator>.. Czy ktoś jest mi w stanie na prostym przykładzie wytłumaczyć w ogóle stworzenie przykładu?
komentarz 17 lutego 2018 przez rot18ru Bywalec (2,100 p.)
Przecież obserwator to nic innego jak podpinanie się pod wydarzenia w HTMLu. Z tagów jakich użyłeś wnioskuje, że znasz już JSa i HTMLa więc na pewno wiele razy podpinałeś się np pod kliknięcie przycisku tworząc tym samym obserwatora.

W klasycznych językach obiektowych nie przekazuję się do obiektu obserwowanego funkcji (tzw callback) tylko cały obiekt i z tego całego obiektu jest wywoływana jedna funkcja np "notify" która odpowiada callbackowi w JSie

2 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 16 lutego 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
wybrane 17 lutego 2018 przez SandraS

Najlepsza

Ten link prezentuje strukturę tego wzorca na przykładzie kodu C++. Tutaj na przykładzie JS.

komentarz 16 lutego 2018 przez SandraS Obywatel (1,400 p.)
I tak nie do końca jest to dla mnie zrozumiałe. w tym przykładzie tworzona jest tablica obiektów obserwowalnych i funkcje pozwalające operować na nich. Następnie tworzona jest funkcja Subject, która przypisuje ją do this.observer i dodaje już na tym poziomie analogiczne metody. Dalej mi to nic nic nie mówi. Mógłby mi tu ktoś to łopatologicznie na najprostszym przykładzie wytłumaczyć?
komentarz 16 lutego 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)