• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wykorzystanie sensora Kinect do oceny wysokości skoku

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
0 głosów
91 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2018 w C# przez Sarnapa Nowicjusz (120 p.)
Witam!
Moje zapytanie dotyczy możliwości realizacji funkcjonalności oceny wysokości skoku użytkownika z wykorzystaniem sensora Kinect. Według mojego pierwszego pomysłu, wyglądałoby to tak, że użytkownik zakładałby jakieś charakterystyczne ubranie - przedmiot na siebie (np. zielony but), aplikacja by wykrywała ten but i po udanej detekcji tego buta i skoku użytkownika, następowałaby ocena wysokości skoku. Nie wiem, czy to się trzyma kupy, ale chcę sobie jak najbardziej ułatwić zadanie, ponieważ nie jestem specjalistą w przetwarzaniu obrazu i napotkałem się z kilkoma problemami ze strony środowiska, o których piszę poniżej.

Aplikacja jest realizowana docelowo na konsolę Xbox One, w UWP. Niestety na Xboxie, nie ma możliwości pobrania z Kinecta tzw. "skeleton data", co znacząco utrudnia mi rozwiązanie tego problemu, ponieważ jak wcześniej pisałem, nie jestem za bardzo zaznajomiony z technikami przetwarzania obrazu, a operować mogę jedynie na mapie rgb i głębokości. Także nie mogę skorzystać ze specjalnego SDK dla Kinecta pod Windowsa, ponieważ aplikacja ma przede wszystkim działać na konsoli. W związku z tym, chciałbym prosić o udzielenie rad zawierających wskazówki, jak można byłoby rozwiązać dany problem oraz o wskazanie źródeł, gdzie mógłbym bardziej zaznajomić się z technikami przetwarzania obrazu, które by się przydały do realizacji tej funkcjonalności. Niestety, mi nie udało się znaleźć czegoś pomocnego. Z góry dziękuje za pomoc.

P.S. Przepraszam, jeśli umieściłem temat w złym dziale, ale nie znalazłem działu dedykowanego dla problemu z dziedziny przetwarzania obrazu.
komentarz 12 lutego 2018 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
A w czym piszesz program?

W tej kategorii, go staw.
komentarz 12 lutego 2018 przez Sarnapa Nowicjusz (120 p.)
Piszę w C#, korzystając z platformy UWP, ze względu na to, że ma być to aplikacja na Xboxa One.
komentarz 12 lutego 2018 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
Myśłaś, żeby wykorzystać Unity?
komentarz 12 lutego 2018 przez Sarnapa Nowicjusz (120 p.)
Szczerze mówiąc to nie za bardzo, ponieważ aplikacja zawiera jeszcze parę innych opcji, do których nie potrzebowałem Unity, więc nie za bardzo jestem zaznajomiony z tematem. Także nie wiem, jak się ma Unity do UWP (czy da się zintegrować jakoś obie platformy), ale jeśli Unity umożliwia jakieś fajne narzędzia, które by pomogły w realizacji tej oceny wysokości skoku, to byłbym zainteresowany :)

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 425 wizyt
pytanie zadane 23 października 2017 w C# przez niezalogowany
0 głosów
1 odpowiedź 84 wizyt
pytanie zadane 18 stycznia 2021 w C# przez KonDZIKs Bywalec (2,300 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 63 wizyt
pytanie zadane 26 marca 2020 w C# przez Johny Dyzma Tea Początkujący (280 p.)

90,319 zapytań

138,924 odpowiedzi

311,159 komentarzy

60,027 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...