• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wykorzystanie sensora Kinect do oceny wysokości skoku

0 głosów
43 wizyt
pytanie zadane 12 lutego 2018 w C# i .NET przez Sarnapa Nowicjusz (120 p.)
Witam!
Moje zapytanie dotyczy możliwości realizacji funkcjonalności oceny wysokości skoku użytkownika z wykorzystaniem sensora Kinect. Według mojego pierwszego pomysłu, wyglądałoby to tak, że użytkownik zakładałby jakieś charakterystyczne ubranie - przedmiot na siebie (np. zielony but), aplikacja by wykrywała ten but i po udanej detekcji tego buta i skoku użytkownika, następowałaby ocena wysokości skoku. Nie wiem, czy to się trzyma kupy, ale chcę sobie jak najbardziej ułatwić zadanie, ponieważ nie jestem specjalistą w przetwarzaniu obrazu i napotkałem się z kilkoma problemami ze strony środowiska, o których piszę poniżej.

Aplikacja jest realizowana docelowo na konsolę Xbox One, w UWP. Niestety na Xboxie, nie ma możliwości pobrania z Kinecta tzw. "skeleton data", co znacząco utrudnia mi rozwiązanie tego problemu, ponieważ jak wcześniej pisałem, nie jestem za bardzo zaznajomiony z technikami przetwarzania obrazu, a operować mogę jedynie na mapie rgb i głębokości. Także nie mogę skorzystać ze specjalnego SDK dla Kinecta pod Windowsa, ponieważ aplikacja ma przede wszystkim działać na konsoli. W związku z tym, chciałbym prosić o udzielenie rad zawierających wskazówki, jak można byłoby rozwiązać dany problem oraz o wskazanie źródeł, gdzie mógłbym bardziej zaznajomić się z technikami przetwarzania obrazu, które by się przydały do realizacji tej funkcjonalności. Niestety, mi nie udało się znaleźć czegoś pomocnego. Z góry dziękuje za pomoc.

P.S. Przepraszam, jeśli umieściłem temat w złym dziale, ale nie znalazłem działu dedykowanego dla problemu z dziedziny przetwarzania obrazu.
komentarz 12 lutego 2018 przez piotrsz109 Dyskutant (9,400 p.)
A w czym piszesz program?

W tej kategorii, go staw.
komentarz 12 lutego 2018 przez Sarnapa Nowicjusz (120 p.)
Piszę w C#, korzystając z platformy UWP, ze względu na to, że ma być to aplikacja na Xboxa One.
komentarz 12 lutego 2018 przez piotrsz109 Dyskutant (9,400 p.)
Myśłaś, żeby wykorzystać Unity?
komentarz 12 lutego 2018 przez Sarnapa Nowicjusz (120 p.)
Szczerze mówiąc to nie za bardzo, ponieważ aplikacja zawiera jeszcze parę innych opcji, do których nie potrzebowałem Unity, więc nie za bardzo jestem zaznajomiony z tematem. Także nie wiem, jak się ma Unity do UWP (czy da się zintegrować jakoś obie platformy), ale jeśli Unity umożliwia jakieś fajne narzędzia, które by pomogły w realizacji tej oceny wysokości skoku, to byłbym zainteresowany :)

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 198 wizyt
pytanie zadane 23 października 2017 w C# i .NET przez JuniorDevAspirant Obywatel (1,570 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 20 wizyt
pytanie zadane 18 lutego w C# i .NET przez multim Obywatel (1,450 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 40 wizyt
Porady nie od parady
Komentarze do pytań nie służą do odpowiadania, od tego jest wydzielona sekcja odpowiedzi. Funkcją komentarzy jest natomiast możliwość uzyskania dodatkowych informacji na temat samego posta.Komentarze

61,204 zapytań

107,094 odpowiedzi

223,009 komentarzy

32,535 pasjonatów

Przeglądających: 185
Pasjonatów: 3 Gości: 182

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...