- dlaczego wiele firm nie dba o strony (nie minifikuje CSS/JS, broken linki, brak sitemap, robots.txt, nagłówki h1 albo nie ma albo jest po 20, brak redirectów www/https) i jak to wpływa na seo ?
sitemap i robots.txt wg mnie są przydatne i ułatwiają google indeksowanie strony. Ponad to sitemap ułatwia Ci w razie potrzeby ręczne wymuszenie zaindeksowania.
- czy dając na stronę linki do social (wychodzące) daje się follow czy nofollow ?
Na przykład facebook w postach ma linki nofollow. Ale to nie ma w praktyce znaczenia. Nie wierz w te bzdury, że nie warto mieć linków nofollow i trzeba inwestować tylko w tzw. "dobre linki". Bzdura nad bzdurami.
Dla google dobre jest generalnie to, co jest dobre dla użytkownika. Taki jest zamysł ich algorytmów. Raz robią to lepiej, raz gorzej, ale generalnie do tego dążą. A teraz odpowiedz sobie na pytanie, co jest wg Ciebie lepsze dla Ciebie, jako użytkownika (załóżmy, że masz np. portal o tematyce remontowej):
- strona, do której jest 10 linków na innych stronach uznanych za "dobre, mocne", np. na ładnych, wybajerowanych stronach producentów materiałów budowlanych
- czy... 50 linków do tej strony, np. do konkretnego artykułu umieszczonych gdzieś na forach, w dyskusjach FB itp. itd.? Którym linkom prędzej uwierzysz i które Cię bardziej przekonają do odwiedzenia tej strony?
A piszę to nie z powietrza, tylko z własnego doświadczenia. Zawsze to powtarzam i powtarzać będę - zamiast wydawać grube pieniądze na firmy SEO itp. zainwestuj czas we w miarę cykliczne aktualizowanie strony i tutaj uwaga... - autorskimi, unikalnymi treściami. Nic nie da skopiowanie 100 newsów z WP, ale dodanie 5 własnych ciekawych artykułów owszem.
Czasami ludzie mówią - no dobra, ale ja prowadzę zajęcia fitnes/sport a nie portal informacyjny to co mam zrobić? Ano to samo to napisałem powyżej. Publikuj np. 1-2 razy w miesiącu jakiś choćby krótki, rzeczowy i AUTORSKI materiał np. o tym jak dobrać rakietę do tenisa dla dziecka, jak wybrać kask do jazdy na rowerze itp. itd. I powiem Ci, że nagle okazuje się, że ludzie mają milion pomysłów i czasem sami muszą wyhamować, aby faktycznie nie stworzyć portalu informacyjnego :)
Sporo tzw. firm pozycjonerskich obecnie bazuje m.in. na tzw. marketingu szeptanym, czyli właśnie publikowaniu postów na forach itp. Ba, nawet nierzadko potrafią oni tworzyć całe wątki i dyskutować sami ze sobą z kilku-kilkunastu loginów... Powiem Ci, jako osoba, która korzystała kiedyś z tego, że faktycznie daje to korzyści dla pozycjonowania, ale pod warunkiem, że będzie to sensownie zrobione (nie zbyt nachalnie), co potwierdza moją opinię, że liczy się "poziom naturalności linków", a nie follow, nofollow itp. Inna sprawa to etyka takich rozwiązań... ja obecnie nie korzystam już z tego ponieważ osoby, które choć raz miały z tym kontakt to bez większego trudu mogą wyłuskać takie komentarze (szczerze mówiąc kilka razy nawet na tym forum widywałem tego typu komentarze, ale to inna sprawa) więc nie warto tego nadużywać.