• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

question-closed Zapisywanie intów do pliku w Builderze i Sam Builder

Object Storage Arubacloud
0 głosów
689 wizyt
pytanie zadane 2 lutego 2018 w C i C++ przez Username Obywatel (1,350 p.)
zamknięte 4 lutego 2018 przez Username

Dzień Dobry!

Mam dwa pytania:

1.Skończyłem kurs Pasji Informatyki C++ i czy Builder to odpowiednie środowisko dla średnio-zaawasowanego?
2. Jak mogę zapisać/odczytać zmienną int lub float w builderze do pliku .txt?
3. Jaki silnik pod C++?

komentarz zamknięcia: Znalazłem odpowiedz
komentarz 3 lutego 2018 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

1.Skończyłem kurs Pasji Informatyki C++ i czy Builder to odpowiednie środowisko dla średnio-zaawasowanego?

Po tym kursie jesteś już średnio-zaawansowany?

komentarz 3 lutego 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Nie wiedziałem jak to ująć.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 2 lutego 2018 przez hhh Gaduła (4,110 p.)
1. Sam C++ Builder 6 jest dość przestarzały, moim zdaniem warto zrobić tam może 1-2 projekty by podszkolić się trochę w np. projektowaniu aplikacji, a potem przesiąść się na jakąś bibliotekę, np.: Qt.

2. Rzutuj typ zmiennej z np int na string (zmienna.IntToStr(), jeżeli się nie mylę)

3. Silnik do robienia gier, czy np.: biblioteki do pisania aplikacji? Możesz zerknąć na Qt, albo SFML(do gier)
komentarz 3 lutego 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
1. Co do 6 zgadzam się, ale nie jestem przekonany do QT, raz się przeniosłem do VS i odrazu odinstalowałem, za dużo tego było!

2.Spróbuje

3.Silnik i do gier I środowisko typu ten buldier ale tak jak pisałem, boje się że QT może być tak zaawansowane jak VS
komentarz 3 lutego 2018 przez hhh Gaduła (4,110 p.)

3. Niczego się nie bój, wystarczy trochę dobrej woli i można to ogarnąć, a większe zaawansowanie nowego środowiska oznacza rozwój, czyż nie?

Jeżeli chcesz pisać gry to możesz spróbować z SFML, instalując go np.: do CodeBlocks-a: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/sfml-kurs-podstawowy/sfml-i-codeblocks-mingw/

Możesz też zacząć tworzyć gry w Allegro (najlepiej w wersji 5): https://forum.pasja-informatyki.pl/44852/jak-zainstalowac-biblioteke-allegro-5-na-code-blocks

Jeżeli mimo wszystko zdecydujesz się spróbować z Qt to zacznij z Qt Creator - instalacja: http://szymonsiarkiewicz.pl/poradniki/kurs-qt/kurs-qt-0-instalacja-qt-creatora-i-pierwszy-program/

Kurs podstaw do Qt: (po angielsku, ale myślę, że to nie powinno przeszkadzać): https://www.youtube.com/watch?v=6KtOzh0StTc&list=PL2D1942A4688E9D63

Wybierz sobie to, co wydaje Ci się w miarę proste do ogarnięcia, ogarnij podstawowe rzeczy, potem wymyśl kilka projektów i googluj rzeczy których nie wiesz :)

komentarz 3 lutego 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
QT mnie nie przekonuje jako środowisko, Co do allegro i sfml raczej nie zacznę kursu przez zbyt duży stopień trudności. Wiem że marudzę ale myślałem że będę mógł tworzyć na spokojnie okienka w builderze 6 ale tu takie rozszczarowanie :<
0 głosów
odpowiedź 3 lutego 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
  1. Która wersja? Jeśli przymierzasz się do szóstki, to zapomnij. To staroć nadający się do muzeum techniki.
  2. użyj strumieni std::ifstream i std::ofstream
  3. V8 oczywiście :)
komentarz 3 lutego 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Czyli chcesz mi powiedzieć, że w logu kompilacji jest "Undefined symbols" i nic więcej nie ma? Nie wskazuje na fragment kodu? Nic?

komentarz 3 lutego 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Wskazuje na kod gdzie użyłem komend fstreama,
komentarz 4 lutego 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Pokaż kod.
komentarz 4 lutego 2018 przez Username Obywatel (1,350 p.)
Kod usunąłem gdyż szukałem odpowiedzi i znalazłem. ludzie pisali że bul. 6 nie wczytuje fstreama
komentarz 4 lutego 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

<fstream> i generalnie strumienie pochodne od std::istream/std::ostream są częścią języka C++, one tam muszą być.

0 głosów
odpowiedź 3 lutego 2018 przez niezalogowany
Do aplikacji okienkowych szybkich(czyli do gier) to bierz c++, lecz jeżeli ccesz sprawną aplikacje jak np aplikacje internetowe, to polecam nauczyć się najpierw c++ obiektowego z pasji informatyki a po tem nauczyć się w pełni obiektowego języka c#, język prosty a zarazem w vs community 2017 można wiele żeczy, łatwe robienie projektów graficznych (są dwa, zwykły i z dopiskiem taki trzy literowym z duzych teraz ci nie powiem bo zapomniałem i bierz ten z dopiskiem bo tylko ten dział na gardzie graficznej) z obsługą karty graficznej, lecz też bardzo dobrze się na nim robi aplikacje sieciowe

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 235 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 506 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 217 wizyt
pytanie zadane 23 stycznia 2018 w C i C++ przez Nast Początkujący (270 p.)

92,568 zapytań

141,421 odpowiedzi

319,626 komentarzy

61,956 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...