• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jak podmienić zmienną nr lub adres obrazu? - Builder 6

Object Storage Arubacloud
0 głosów
152 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2018 w C i C++ przez Krzych0409 Nowicjusz (230 p.)

Witam

1. Wie ktoś może jak podmienić liczbe porządkową obiektu "Image" np. mam obiekt Image1 i chce wczytać tam obraz więc piszę np. 

Image1->Picture->LoadFromFile("zdjecie5.bmp");

i nie wiem jak zrobić żeby podmienić tą liczbe co stoi za "Image"  zmienną int.

2. Drugie pytanie odnosi się do podmiany cyfry w adresie obrazu np. jak tam mam "zdjecie5.bmp" to żeby ta cyfre "5" dało się podmienić zmienną, a następnie wczytać ten obraz.

Domyślam się że odpowiedz na moje pytania jest prosta, ale jakoś nie udało mi się nic znaleźć w necie na ten temat.

komentarz 30 stycznia 2018 przez niezalogowany
I co do myślecia to myślisz za mało globalnie, trzeba spojżeć jak inne żeczy rozwiązujesz, może robisz to podobnie i w tym problemie też możesz sobie w podobny sposób poradzić

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 30 stycznia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
edycja 30 stycznia 2018 przez j23

Jeśli chodzi o pętlę, to możesz np. tak:

TImage* imgs[] = { Image1, Image2, Image3, Image4, ... };


for(size_t i = 0; i < sizeof(imgs) / sizeof(void*); ++i)
{
	std::ostringstream oss;

	oss << "zdjecie" << i << ".bmp";

	imgs[i]->Picture->LoadFromFile(oss.str().c_str());
}

 

–2 głosów
odpowiedź 29 stycznia 2018 przez niezalogowany
Co do 2 to zrób zmienną char *obrazek="zdjecie5.bmp"; int liczba=1; izamiast napisu daj zmienną obrazek i jak chcesz zmienić jakąś literke to wpisujesz obrazek[7]=liczba;

Czyli cos takiego:

Int liczba=1;

Char *obrazek="zdjecie5.bmp";

Image1->Picture->LoadFromFile(obrazek);

Obrazek[7]=liczba;

Image1->Picture->LoadFromFile(obrazek);
komentarz 30 stycznia 2018 przez niezalogowany
W 1 podobnie można chyba zrobić ale nie wiem nie ma mnie na kompie zamias tamtego to daj zmienną i tak samo
komentarz 30 stycznia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

Trzy błędy:

  1. przypisujesz literał tekstowy wskaźnikowi char*, a powinien być const char*
  2. próbujesz zmieniać zawartość literału, który z definicji jest const
  3. "doklejona" liczba powinna być w formie tekstowej a nie binarnej.

 

Następnym razem sprawdź rozwiązania, które polecasz.

 

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 106 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 196 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 216 wizyt

92,551 zapytań

141,393 odpowiedzi

319,523 komentarzy

61,936 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...