• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Kolizja między dowma boxami w przestrzeni trójwymiarowej

VMware Cloud PRO - przenieś swoją infrastrukturę IT do chmury
0 głosów
215 wizyt
pytanie zadane 29 stycznia 2018 w C i C++ przez Pascal Bywalec (2,720 p.)

Więc tak pokrótce piszę program w grafice trójwymiarowej przy wykorzystaniu bibliotek GLFW, GLEW, GLM i ASSIMP.

I problem polega na wykonaniu kolizji pomiędzy obiektami, moje dotychczasowe próby opierały się na tym że miałem wpisaną sferę w kostkę następnie przy pomocy promieni sprawdzałem czy się kostki stykają czy też nie. Działało to aż do momentu gdy przestawałem mieć do czynienia z kostkami tylko np. kostka i prostokąt lub prostokąt i prostokąt w tedy cały system kolizji trafił szlak.

 

Czy macie może jakiś pomysł jak mógłbym to naprawić ???

Kod klasy w której wykrywana jest kolizja.

komentarz 30 stycznia 2018 przez Tnifey Pasjonat (24,190 p.)
jeśli dobrze myślę twój prostokąt nie ma wysokości więc ta kolizja polega na przejsciu niczego przez coś więc nie wykrywa kolizji dlatego że gdy nic przechodzi przez coś to nie ma pewnej właściwości która jest potrzebna do obliczania a 0 zeruje całość niczego :)

daj temu niczemu wielkość np 0.1 albo mniej żeby ci nie zerowało obiektu (obliczania kolizji) :P

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

+3 głosów
0 odpowiedzi 776 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 531 wizyt
pytanie zadane 1 czerwca 2017 w Python przez DODO Bywalec (2,950 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 822 wizyt
pytanie zadane 14 listopada 2019 w C i C++ przez Jakub Chomicz 1 Użytkownik (840 p.)

93,442 zapytań

142,434 odpowiedzi

322,690 komentarzy

62,804 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj

...