Otóż mam taki problem, że wyskakuje mi błąd. " player was not declared in the scope"
otóż mam taki kod :
w pliku Class.h mam cos takiego // fragment
class Game : public virtual Interaction, public Pozycja
{
public:
Pozycja player;
vector<Pozycja> enemy;
int wynik, liczba_enemy;
Game(): liczba_enemy(0), wynik(0), przegrana(true)
{
// pozycja gracza na start
player.x = 0;
player.y = 0;
}
bool przegrana;
bool Lose();
void make(){};
void gameStatus();
void createEnemy(int numer);
vector<Pozycja>& return_referenceEnemy();
void podnies_wynik();
void player_move();
void enemy_move();
Pozycja& return_referencePlayer();
};
Oraz tutaj
definicje mam w pliku funkcje cpp; więc używam tam
// fragment
Pozycja& return_referencePlayer()
{
return player; // TUTAJ JEST BŁĄD
}
dlaczego nie zauważa ... zę player jednak należy do klasy Game, gdzie jest obiektem Pozycji? Jak robiłem to wszystko bez podziału na pliki .h .cpp/ to działało ? Jakaś sugestia co wpisać?