• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Makro do excela z funkcją jeżeli.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
2,393 wizyt
pytanie zadane 27 stycznia 2018 w Visual Basic przez pandorinium Nowicjusz (120 p.)

Mam do was gorącą prośbę. Jestem początkujący w kwestiach makr w excelu, a będą mi teraz potrzebne. W końcu warto sobie ułatwiać zycie. :)

Mam plik w formacie csv 

Składa się z 14 kolumn i zależnie od miesiąca z róznej ilości wierszy. Najpierw muszę w jednej kolumnie zmienić kropki na przecinki, potem usuwam niepotrzebne kolumny, dodaję tytuł w jednej komórce i najważniejsza kwestia na końcu. Mam funkcję jeżeli komórka zawiera słowo uznanie to zwraca wartość z innej komórki, jeżeli fałsz to mnożymy razy -1 aby ta kwota była z minusem. Zrobiłem dwie funkcje jeżeli w jednym tak aby w sytuacji pustej komórki wynikiem była też pusta komórka, bo inaczej excel wstawiał mi cyfrę 0. Ale chciałbym zbudować z tego pętlę, bo na teraz udało mi się tylko gdy wpisuję każdą komórkę. Oczywiście tak też by mogło zostać, bo makro działa, ale ten kod jest taki długi, około 50 wierszy, a mógłby być ładniejszy :)

 

Sub Idea3()
Dim Komorka As Range

   For Each Komorka In Range("H2:H200")
        Komorka = Replace(Komorka, ".", ",")
   Next Komorka
   
    Columns("B:B").Delete
    Columns("B:B").Delete
    Columns("B:B").Delete
    Columns("B:B").Delete
    Columns("B:B").Delete
    Columns("B:B").Delete
    Columns("C:C").Delete
    Columns("D:D").Delete
    Columns("F:F").Delete
    
    Range("F1").Value = "Kwota płatności"
    
    ActiveCell.FormulaR1C1 = _
        "=IF(RC[-1]=""uznanie"",RC[-4],IF(RC[-1]="""","""",RC[-4]*-1))"
    Range("F2").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = _
        "=IF(RC[-1]=""uznanie"",RC[-4],IF(RC[-1]="""","""",RC[-4]*-1))"
    Range("F3").Select
    ActiveCell.FormulaR1C1 = _