• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C w jaki sposób identyfikować klienta na serwerze | pamięć współdzielona

Object Storage Arubacloud
0 głosów
275 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia 2018 w C i C++ przez Deloryn Bywalec (2,060 p.)
edycja 26 stycznia 2018 przez Deloryn
Chciałbym zapytać, w jaki sposób można identyfikować klienta przez serwer w języku C? Np. załóżmy, że odpalam program SERWER, a później kilka razy uruchamiam program KLIENT (jest tylko jeden plik wykonywalny klienta, a chcę mieć w ten sposób kilku klientów podpiętych do serwera). Jak mam wtedy identyfikować klientów? Żeby klient nr mógł np. pobrać dane "Witaj, kliencie1", a klient nr 5 mógł pobrać z serwera "Witaj, kliencie 5". Jak takie coś zrobić (koncepcyjnie)? Wykorzystuję pamięć współdzieloną.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 stycznia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Jeśli połączenie jest trwałe, to serwer identyfikuje klientów po deskryptorze gniazda. Chyba że o coś innego Ci chodzi...
komentarz 26 stycznia 2018 przez Deloryn Bywalec (2,060 p.)
Zapomniałem dodać, że wykorzystuję pamięć współdzieloną. Nie korzystam z socketów. Całość dzieje się na jednym komputerze.
komentarz 26 stycznia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
OK. To niech serwer nadaje każdemu klientowi unikalne ID (coś jak session ID w http), tak żeby mógł ich odróżnić i jakoś adresować komunikaty.
komentarz 26 stycznia 2018 przez Deloryn Bywalec (2,060 p.)
Też o tym myślałem, tylko nie bardzo wiem jak "wykryć" po stronie serwera uruchomienia kolejnych programów klienta.
1
komentarz 26 stycznia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)
Klient powinien się przedstawić jakoś, a serwer nadać mu unikalne ID.
komentarz 26 stycznia 2018 przez Deloryn Bywalec (2,060 p.)
Okej, dziękuję. Muszę to przemyśleć.
komentarz 26 stycznia 2018 przez jpacanowski VIP (101,940 p.)

Klient powinien się przedstawić jakoś

Eh, przecież o to się pyta cały czas w jaki sposób identyfikować klienta... A ty mu odpowiadasz - "Klient powinien się przedstawić jakoś"

komentarz 26 stycznia 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Jak to nie używasz socketów? Jak niby więc odwołujesz się do serwera?
komentarz 26 stycznia 2018 przez Deloryn Bywalec (2,060 p.)
Jest to aplikacja pisana tylko na moim komputerze. Nie będzie to działać przez sieć. Uznajmy symboliczny podział na serwer i klienta. To myślę, że np. klient kiedy się uruchamia to powinien przesłać wiadomość kolejką komunikatów do serwera.
komentarz 26 stycznia 2018 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)
Z tego co wiem, gniazda można używać również lokalnie, nie ma znaczenia fakt, że klient i serwer są na jednej maszynie. Wtedy pomysł j23 miałby rację bytu.
komentarz 26 stycznia 2018 przez Deloryn Bywalec (2,060 p.)

Niestety muszę trzymać się wytycznych wink Mam projekt do zrobienia i o ile w przypadku programowania obiektowego potrafiłem lepiej do tego podejść (bo miałem jakieś wyobrażenie o tym), o tyle teraz raczkuję - ale stopniowo co raz śmielej (mam nadzieję). Gra klient-serwer dla trzech graczy wink

komentarz 26 stycznia 2018 przez j23 Mędrzec (194,920 p.)

@jpacanowski, czepiasz się bez sensu. Przy tym stopniu ogólności pytania, trudno o jakieś szczegóły. Zresztą OP, zdaje się, zrozumiał przekaz ;)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 279 wizyt
pytanie zadane 2 listopada 2017 w PHP przez Krzysztofson Użytkownik (620 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 681 wizyt
pytanie zadane 7 stycznia 2018 w C i C++ przez Kapi2222 Obywatel (1,220 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 280 wizyt

92,535 zapytań

141,376 odpowiedzi

319,449 komentarzy

61,920 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...