• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

C w jaki sposób identyfikować klienta na serwerze | pamięć współdzielona

Konferencja JOIN! 2018
0 głosów
66 wizyt
pytanie zadane 26 stycznia w C i C++ przez Deloryn Obywatel (1,840 p.)
edycja 26 stycznia przez Deloryn
Chciałbym zapytać, w jaki sposób można identyfikować klienta przez serwer w języku C? Np. załóżmy, że odpalam program SERWER, a później kilka razy uruchamiam program KLIENT (jest tylko jeden plik wykonywalny klienta, a chcę mieć w ten sposób kilku klientów podpiętych do serwera). Jak mam wtedy identyfikować klientów? Żeby klient nr mógł np. pobrać dane "Witaj, kliencie1", a klient nr 5 mógł pobrać z serwera "Witaj, kliencie 5". Jak takie coś zrobić (koncepcyjnie)? Wykorzystuję pamięć współdzieloną.

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 26 stycznia przez j23 Maniak (70,200 p.)
Jeśli połączenie jest trwałe, to serwer identyfikuje klientów po deskryptorze gniazda. Chyba że o coś innego Ci chodzi...
komentarz 26 stycznia przez Patrycjerz Mędrzec (177,360 p.)
Jak to nie używasz socketów? Jak niby więc odwołujesz się do serwera?
komentarz 26 stycznia przez Deloryn Obywatel (1,840 p.)
Jest to aplikacja pisana tylko na moim komputerze. Nie będzie to działać przez sieć. Uznajmy symboliczny podział na serwer i klienta. To myślę, że np. klient kiedy się uruchamia to powinien przesłać wiadomość kolejką komunikatów do serwera.
komentarz 26 stycznia przez Patrycjerz Mędrzec (177,360 p.)
Z tego co wiem, gniazda można używać również lokalnie, nie ma znaczenia fakt, że klient i serwer są na jednej maszynie. Wtedy pomysł j23 miałby rację bytu.
komentarz 26 stycznia przez Deloryn Obywatel (1,840 p.)

Niestety muszę trzymać się wytycznych wink Mam projekt do zrobienia i o ile w przypadku programowania obiektowego potrafiłem lepiej do tego podejść (bo miałem jakieś wyobrażenie o tym), o tyle teraz raczkuję - ale stopniowo co raz śmielej (mam nadzieję). Gra klient-serwer dla trzech graczy wink

komentarz 26 stycznia przez j23 Maniak (70,200 p.)

@jpacanowski, czepiasz się bez sensu. Przy tym stopniu ogólności pytania, trudno o jakieś szczegóły. Zresztą OP, zdaje się, zrozumiał przekaz ;)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 180 wizyt
+1 głos
1 odpowiedź 202 wizyt
pytanie zadane 7 stycznia w C i C++ przez Kapi2222 Obywatel (1,130 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 191 wizyt
Porady nie od parady
Publikując kody źródłowe korzystaj ze specjalnego bloczku koloryzującego składnię (przycisk z napisem code w edytorze). Nie zapomnij o ustawieniu odpowiedniego języka z rozwijanego menu oraz czytelnym formatowaniu kodu.Przycisk code

55,143 zapytań

99,367 odpowiedzi

204,373 komentarzy

27,139 pasjonatów

Przeglądających: 329
Pasjonatów: 18 Gości: 311

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...