• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

"Multiplayer" w grze tekstowej.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
214 wizyt
pytanie zadane 24 stycznia 2018 w JavaScript przez cynka02 Nowicjusz (150 p.)
Witam. Od kilku miesięcy programuje miniaturowe gierki przeglądarkowe typu "idle/clicker". Robię je w js i od paru dni zastanawiam się czy nie jest to moim błędem. Otóż, przechodząc do mojego problemu, zainteresował mnie temat multiplayer albo coś w stylu pracy grupowej w takiej typu grze. Póki co, gra którą aktualnie tworzę, działa jedynie po stronie klienta, a cały postęp gracza (wszystkie zmienne) zapisuje się w LocalStorage. Natomiast teraz chciałbym dodać możliwość rywalizacji albo współpracy z innymi ludźmi. Problem w tym, że nie mam pojęcia jak zapisywać i przetwarzać zmienne, aby były one widoczne dla każdego. Przecież zmienne w LocalStorage są zapisywane na komputerze gracza i tylko on jeden ma do nich dostęp, a ja chciałbym zrobić tak, aby były na żywo zapisywane na serwerze i wyświetlane na stronie, nie tylko dla tej osoby która je zapisała. Czytałem w internecie coś o $_Post i $_Request ale nie wiem jak to wykorzystać w moim przypadku. Grę mam umieszczoną na hostingu github.io, jeśli ma to znaczenie. Docelowo chciałbym żeby gracz mógł przesłać swoje zebrane punkty do sumy punktów zebranych przez innych graczy i żeby miał możliwość zobaczenia ile oni przesłali (jeśli ktoś kojarzy upadłą grę DripStat to doskonale powinien wiedzieć co chcę osiągnąć :). Bardzo bym prosił o wytłumaczenie i próbę rozwiązania mojego problemu i nie podsyłanie mi linków do jakichś stron o programowaniu, bo dopiero się uczę i większości rzeczy z nich nie rozumiem. Z góry dziękuję za wszelką pomoc !

1 odpowiedź

+1 głos
odpowiedź 24 stycznia 2018 przez ProgramistaStepek Nałogowiec (27,020 p.)
wybrane 25 stycznia 2018 przez cynka02
 
Najlepsza
Zainteresuj się czymś takmi jak WebSockets
komentarz 25 stycznia 2018 przez cynka02 Nowicjusz (150 p.)

Ok, poczytałem o tym. Ale po pierwsze nie wiem jak tego używać. A po drugie, w jaki sposób to ma działać na github.io czy innym hostingu skoro odpalać to trzeba przez konsolę? Nie rozumiem w jaki sposób mam wykorzystać WebSockety. indecisionsad

komentarz 25 stycznia 2018 przez ProgramistaStepek Nałogowiec (27,020 p.)

 Ale po pierwsze nie wiem jak tego używać.

Od tego jest po pierwsze dokumentacja, po drugie tutoriale na yt (najlepiej anglojęzyczne)

A po drugie, w jaki sposób to ma działać na github.io czy innym hostingu skoro odpalać to trzeba przez konsolę?

Nie wiem jak wygląda dokładne użycie WebSocketów z PHP (bo bawiłem się tylko w Node.js, gdzie jest to banalnie proste), więc ci bardziej nie pomogę.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 133 wizyt
0 głosów
1 odpowiedź 209 wizyt
pytanie zadane 25 stycznia 2019 w JavaScript przez MrxCI Dyskutant (8,260 p.)
+1 głos
1 odpowiedź 809 wizyt
pytanie zadane 18 marca 2020 w OpenGL, Unity przez Bartek12 Mądrala (5,510 p.)

92,551 zapytań

141,399 odpowiedzi

319,531 komentarzy

61,937 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...