• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Problem z pseudokodem

Object Storage Arubacloud
0 głosów
969 wizyt
pytanie zadane 15 stycznia 2018 w Inne języki przez Patryk Kirszenstein Bywalec (2,400 p.)
edycja 15 stycznia 2018 przez Patryk Kirszenstein

Witam serdecznie  jestem dosyć zielony w pisaniu pseudokodu i otóż mam taki algorytm załączony na obrazku , nie wiem jak wrócić do pewnego kroku jeżeli piszę pseudokod nie krokowo a zwyczajnym pseudokodem 

 

napisałem to w ten sposób bez go to 

read a,b

while(b=0)

do

if (a>b) then

a:=a-b

else

b:=b-a

end if 

write a 

end

Edit:: znalazłem coś takiego i czy to jest poprawne ? 

chodzi mi tylko o to go to marker nie o cały algorytm do zadania

 

 

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 15 stycznia 2018 przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)
No nie bardzo bo ( while b=0 ) świadczy o tym, że po 1 przejściu b już nie jest równe 0 ... więc automatycznie  się nie wykona, druga sprawa mam rozumieć b==0 ? Bo samo b=0 resertuje wartość :) u ustawia B ponownie na 0 poprzez przypisanie

pentla zakonczy sie jak przecież r będzie różne od 0, a w każdym obiegu przypisujesz do b nową wartość, a nie nadpisujesz ;] jak u siebie ...
komentarz 16 stycznia 2018 przez TenGumis Gaduła (3,440 p.)
To pseudokod a nie C/C++ więc (while b=0)  jest całkiem okej. Wszystko jest kwestią umowy i bardzo często przypisanie do zmiennej oznaczamy przez ':=' zamiast samego '='.
komentarz 16 stycznia 2018 przez Patryk Kirszenstein Bywalec (2,400 p.)
Dokładnie tak ! == to = takie zasady, uczę się tego dopiero drugi dzień . Nie mam nikogo kto by to sprawdzał :/ i to jest cholerka problem
komentarz 16 stycznia 2018 przez Wiciorny Ekspert (269,710 p.)

@TenGumis, ja to wiem, pragnąłem tylko upewnić się " że autor też o tym wie" i rozumie co pisze 

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 73 wizyt