• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Jakub Klementewicz - Od Gamera do Codera

VPS Starter Arubacloud
+9 głosów
482 wizyt
pytanie zadane 12 stycznia 2018 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez Jakub Klementewicz Początkujący (250 p.)

Witam bardzo serdecznie! :)

Nie wiem czy ktokolwiek z Was pamięta może mój projekt pt. "Voxelaxy", o którym pisałem w Lutym 2017 :)
Od tamtego czasu wydarzyło się naprawdę wiele!

Opublikowałem Voxelaxy na Steamie, to pociągnęło za sobą zainteresowanie Youtuberów i prasy.

Następnie wziąłem udział w ogólnopolskim konkursie Geniusz IT, gdzie zająłem II Miejsce. Moje wystąpienie możecie obejrzeć pod tym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=xglMcbgtM58

Tutaj zaznaczony jest moment wypowiedzi komisji:
https://youtu.be/xglMcbgtM58?t=1365
 

Ostatnio zostałem zaproszony do porannego programu w TVP Lublin. Wywiad jest dostępny pod tym adresem:
https://www.youtube.com/watch?v=N3yko_cr-fA

 

Napisałem również poradnik dla osób chcących rozpocząć prace ze srodowiskiem Unity! Całkowicie darmowy! :)
https://play.google.com/books/reader?id=JxZBDwAAQBAJ&hl=pl

Jeśli ktoś z Was jest zainteresowany tym co robię lib chciałby się ze mną skontaktować zapraszam na moją stronę:
https://jakubklementewicz.com/



 

komentarz 12 stycznia 2018 przez shotokan Nałogowiec (39,660 p.)
Chciałbym pogratulować!!!
Osobiście widziałem Twoje wystąpienie i jestem pod wrażeniem Twoich umiejętności nie tyle informatycznych, co personalnych, jak z łatwością przyszło Ci występować przed tak dużym gronem ludzi, jak łatwo wyrażałeś swoje zdanie i potrafiłeś je udokumentować, jak dojrzale mówiłeś. Po prostu rewelacja!
Powodzenia w dalszej karierze, jestem pewien, że daleko zajdziesz!
komentarz 12 stycznia 2018 przez Jakub Klementewicz Początkujący (250 p.)

Witaj!
Dziękuję za tak miłe słowa smiley Motywują do dalszego działania ^^

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 12 stycznia 2018 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Moim zdaniem - przy minimalnych umiejętnościach programistycznych masz bardzo wysoko zarysowane umiejętności miękkie, dzięki czemu bardzo łatwo sprzedać Ci siebie.

To dobra cecha, będziesz mieć dobrą pracę i szybko wystrzelisz z karierą. Żadna z tych aplikacji nie jest czymś trudnym do stworzenia - kwestia kilku tygodni.

Fajnie, rozwijaj się dalej :)
komentarz 12 stycznia 2018 przez Jakub Klementewicz Początkujący (250 p.)
Voxelaxy tworzyłem 6 miesięcy ;)
Zajęło już ponad 31 tyś linii kodu + modele + dźwięk, wymieniać można w nieskończoność.
komentarz 12 stycznia 2018 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Co nie zmienia faktu, że wystarczy mieć podstawową wiedzę z programowania i wszystkiego dookoła tego. To nie hejt, po prostu zauważam, że nie trzeba niesamowicie skomplikowanych rzeczy tworzyć żeby było ciekawe. Wystarczy prosty pomysł i szybkie wykonanie.

Niepotrzebny ten minusik :)
komentarz 12 stycznia 2018 przez Jakub Klementewicz Początkujący (250 p.)

Cieszę się, że przedstawiłem to w ten sposób, że myślisz, że to jest proste. Chciałem zachęcić ludzi do programowania.
Po 8 latach nauki samemu, bez niczyjej pomocy, teraz rzeczywiście jest to dla mnie proste.
 

Widzę, że mamy odmienne zdania na temat wkładu pracy w grę/aplikację.
"Mieć podstawową wiedzę z programowania i wszystkiego dookoła tego"

Mówiąc ogólnikami, nie potwierdzasz swojej tezy.

Jednak jest różnica między robieniem czegoś "po łebkach" i z podstawową wiedzą, a robienia czegoś profesjonalnie, czegoś w co angażuje się całego siebie ;)
 

2
komentarz 12 stycznia 2018 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Dalej nie jestem przekonany. Stworzyłeś kilka aplikacji na wzór pomocy naukowej w Javie - to, że jak proste lub trudne aplikacje to były nie było zależne od czasu przeznaczonego na wdrożenie. Napisanie tego typu aplikacji to jest czasowo odpowiednik tygodnia. Uzupełnienie tych aplikacji o rzetelne dane oczywiście już jest dłuższym procesem i wymaga więcej wiedzy i czasu - z programistycznego punktu widzenia nie jest to specjalny wyczyn. Dodatkowe wpisy w bazie danych, jeśli taką wykorzystałeś i tyle.

Odnośnie gry - jasne. Przygotowanie assetów, stworzenie podstawowych use case itp. to pewien proces projektowania. Ale to umiejętności analityczne, umiejętności planowania. To proces który towarzyszy pracom programistycznym cały czas (lub na początku, w zależności od podejścia).
Stworzenie z Unity samej mechaniki gry nie jest wyczynem pod względem programistycznym. Podpięcie odpowiednich zdarzeń, dodanie boksów z kolizjami, wykorzystanie gotowych skryptów do obsługi ruchu i innych akcji nie jest trudne. Jasne mogłeś sam tworzyć skrypty sterowania postaciami. Mogło to służyć do nauki.

Założę się, że większość czasu jednak spędziłeś nie na procesie twórczym, tylko na procesie dopieszczania - w końcu inaczej gra by nie wyglądała tak dobrze i nie stałaby się na tyle popularna, gdyby nie była dopieszczona.

Zawodowo pracuję z innego typu projektami. Tworzę duże aplikacje biznesowe, pracuję już z istniejącym kodem aplikacji biznesowych. Tworzę też mniejsze rzeczy - stronki wizytówki, blogi, jakieś proste skrypty. Hobbystycznie i zawodowo (od niedawna) zajmuję się Machine Learningiem i analizą danych. Też się cieszę, gdy zrobię sobie sztuczną inteligencję, która gra za mnie w Mario czy Dinozaura w chrome. Jednak technicznie rzecz biorąc są to banały, które z programistycznego punktu widzenia wcale nie są skomplikowane.

Nie czuj się urażony, gdy ktoś niekoniecznie zachwyca się Twoimi osiągnięciami. U mnie to wynika z tego, że mam pojęcie jak wygląda praca z kodem, jak wygląda praca z tworzeniem takiej gry w Unity.

Mnie nikt nie pyta, ile lat się uczyłem programować - w zasadzie nikogo to nie obchodzi. Każdy programista dzisiaj przechodził bardzo podobną ścieżkę. Ja na przykład ukradłem swojej nauczycielce informatyki w 5 klasie podstawówki książkę o Pascalu. Do dziś ją mam. Dziś jestem kilka lat starszy od Ciebie i robiłem w Twoim wieku wiele podobnych aplikacji. Stąd wynika to, że zauważyłem iż masz umiejętność sprzedania się - ponieważ mi kiedyś brakło jej.

Tak więc to dobra cecha. Do tego walczysz o te swoje projekty. To też dobra cecha - do pewnego stopnia, ale myślę, że potrafisz też krytycznie spojrzeć na swoją pracę i nikt nie musi tego robić za Ciebie.

Też robię kilka aplikacji od dłuższego czasu. Jedna - maszyna, która uczy się rozpoznawać w polskich mediach fake newsy - to projekt który tra u mnie już niemal rok. Cały czas się uczę ale wiem, że dla wielu kolegów z mojej pracy, z zespołu analityków uznałoby to za coś prostego. Nie miałbym im tego za złe ;)
komentarz 12 stycznia 2018 przez Jakub Klementewicz Początkujący (250 p.)

Poruszasz temat krytyki.
Wiesz czego najbardziej nie lubię?

Nie tego, ze ktoś ocenia moją grę taka jaką jest, tylko ocenia "proces wykonywania".

Nie jesteś mną. Nie byłeś przy procesie tworzenia tej gry.

"Podpięcie odpowiednich zdarzeń, dodanie boksów z kolizjami, wykorzystanie gotowych skryptów do obsługi ruchu i innych akcji nie jest trudne. Jasne mogłeś sam tworzyć skrypty sterowania postaciami."

Tak jak pisałem wcześniej, grę tworzyłem samemu, bez wykorzystywania tych gotowców, ty jednak wyrażasz taką niepewność z delikatną nutką kpiny z Unity. W Unity stworzono jedne z najwięksyzch gier na świecie.

Mamy rozbieżne myślenie.

Ja chcę tworzyć produkty, a ty krytykujesz mnie za to, że nie piszę sam własnego silnika, według Ciebie idę na łatwiznę itd. To przykre stwierdzenie i bezpodstawne, no ale każdy ma swoje zdanie ;)

Jeśli masz chwilkę obejrzyj to nagranie:
https://www.youtube.com/watch?v=N3yko_cr-fA


 

3
komentarz 12 stycznia 2018 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Wybacz, że uraziłem księżniczkę.

Popełniasz fallatia accidentis skupiając się wyłącznie na tym, iż powiedziałem, że wykorzystałeś gotowe narzędzie. Do tego uznajesz, że robię to z przytykiem. Otóż nie.

Myślałem, że jesteś dojrzalszy. Przede wszystkim dlatego, że wcale Cię nie krytykuję, ale za krytykę odbierasz każdą uwagę i dywagację na temat czegoś co tworzyłeś. To już powoli idzie w złą stronę. Nie potrafisz dostrzec, że to co pisałem to pochwała, skupiasz się tylko na tym, że ktoś Ci powiedział, że to banalne było. No i co z tego, że było? Przecież to nie ma większego znaczenia - chyba, że masz ogromną potrzebę lizania Ci dupy za każdym razem jak się chwalisz swoimi osiągnięciami, które wcale nie są tak wielkie jak Twoje ego. Wtedy wybacz, ale nie zyskujesz żadnego uznania i stajesz się księżniczką, której słowa nie można powiedzieć.

Tłumaczyłem Ci we wcześniejszym poście. Nikogo nie obchodzi proces, który towarzyszył Tobie przy tworzeniu aplikacji. Dla wielu ludzi nie ważne czy używałeś kanbanu, waterfall czy agile. Dla wielu ludzi nie jest ważne czy używasz unity, unreal engine czy rpg makera. Dla wielu ludzi nie ważne czy wykorzystywałeś CI z gitlaba, czy może jenkinsa. Ale gdy ktoś wie jak wygląda tworzenie takich rzeczy, to robi to na nim mniejsze wrażenie coś co już widział.

Odezwałem się nie po to by być kolejną osobą, która łechta Ci ego.

Trochę ogłady. Wyjdzie Ci na dobre, bo szastasz emocjami na prawo i lewo. Zdejmij pomarańczowe okulary i przeczytaj jeszcze kilka razy to, co Ci pisałem. Fajnie, że potrafisz się sprzedawać na konferencjach i w telewizji, fajnie, że nazywają Cię geniuszem, fajnie że potrafisz połączyć wiele umiejętności i stworzyć coś sumiennie. Mniej fajnie, że oburzasz się wielce, gdy ktoś mówi, że pomimo całej tej fajności wcale nie jest to tak wielki wyczyn jak myślisz. Synek mojego kolegi z pracy stworzył w Unity biegajacego brokuła, a ma 8 lat. Gdy dobrze pójdzie to za kilka lat - pewnie będąc w Twoim wieku - będzie mieć podobne osiągi. To będzie wyłącznie skutek konsekwencji.
komentarz 12 stycznia 2018 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
Przy okazji trochę prostując - pierwszy post był skupiony raczej na aplikacjach ze sklepu googla, takich jak clicker świnki - sama mechanika gry nie jest czymś co trwa dłużej niż 2 dni pracy. Grafika do niej jeśli znaleziona w internecie to godzina, może dwie. Tworzenie własnych assetów najpewniej trwa dużo dłużej.

Pomocniczek to praca na nie dłużej niż miesiąc. No maksymalnie dwa. Zakładając, że mogły powstać jakieś problemy po drodze. Gry samej w sobie nie oceniałem, dopóki nie zacząłeś o niej pisać.

No i oczywiście moim licznikiem były dni pracujące czyli 8h dziennie 5 dni w tygodniu. Twoim zapewne czas wolny po szkole. Więc pomnóż sobie przez 2 lub trzy to, co podałem w dniach i oceń, czy moje estymacje są prawidłowe.
komentarz 12 stycznia 2018 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
Dobrze napisane event15. Warto poczytać kilka razy by załapać o co chodzi ;)

Powodzenia w sukcesach i najwyższy czas do jakiejś firmy uderzać tam nauczą ;)
komentarz 12 stycznia 2018 przez event15 Szeryf (93,790 p.)
I oczywiście życzę wytrwałości - firmy typu Microsoft potrafią wypalić człowieka (może nie tyle firmy, co wyścig szczurów, który w nich jest wszechobecny), a widzę, że idzie w tę stronę.
komentarz 13 stycznia 2018 przez Jakub Klementewicz Początkujący (250 p.)

Mówisz, że ponoć się oburzam, zobacz ja normalnie dyskutuję, zadaję Ci pytania i bronię swoich racji.
A Ty atakujesz mnie i twierdzisz, że mnie uraziłesz(dodając słowo księżniczkę - czyli naśmiewasz się).

Nie uczuję się urażony, tylko zaatakowany i bronię swoich racji.

Kiedy wyliczasz dni na stworzenie czegoś, weź poprawkę na to, że nie ukończyłem studiów, ba nawet jeszcze liceum!

"potrzebę lizania Ci dupy za każdym razem jak".

Udzielasz mi porad, więc i ja udzielę Ci jednej. Jeśli chcesz być odbierany na serio - pisz na poziomie ;)

Dyskusję uważam za zamkniętą :)

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 231 wizyt
pytanie zadane 3 maja 2019 w C# przez edtjyuh Nowicjusz (220 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 107 wizyt
pytanie zadane 28 listopada 2020 w C# przez Robot 12 Początkujący (340 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 505 wizyt
pytanie zadane 17 sierpnia 2020 w C# przez Sic Dyskutant (8,510 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...