• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Moja gra w PHP

VPS Starter Arubacloud
+8 głosów
2,636 wizyt
pytanie zadane 2 stycznia 2018 w Nasze projekty przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)
edycja 8 sierpnia 2018 przez DungeonCrawler

Cześć, jestem w trakcie tworzenia gry przeglądarkowej w stylu rpg.
Muszę dodać jeszcze dużo rzeczy, ale fajnie by było jakby już ktoś to ocenił.

www.dungeoncrawler.pl

Backend to PHP 7.1, Symfony 3.4 i MySQL smiley
EDYCJA  08.08.2018

Cześć po długim czasie! 

Projekt umarł na kilka miesięcy po tym, jak dostałem moją pierwszą pracę jako junior dev. Obecnie projekt zmartwychwstał laugh 


Przez czas pracy zebrałem cenne doświadczenie. Projekt został cały zaprojektowany od nowa - w zasadzie wcześniej nie miałem projektu, podczas pisania wpadałem na pomysły, przez co pisanie szło tak sobie. Teraz projekt jest gotowy, "wystarczy go wdrożyć" smiley  

Od strony technicznej zmieniło się niewiele:

  • przestawiłem się z Symfony 3.4 na Symfony 4.1
  • dodałem responsywność do gry
  • dodałem certyfikat SSL

W samej grze w porównaniu do poprzedniej wersji parę rzeczy się zmieniło, parę zostało dodanych, a niektóre zostały usunięte (tymczasowo, bo development po prostu podzieliłem na etapy, których się trzymam, a w każdym etapie są inne rzeczy do dodania).

  • w cechach postaci zostało dodane szczęście do wyboru
  • stworzyłem takie mini-drzewko umiejętności pasywnych
  • w ekwipunku dodałem możliwość zakładania pierścieni i amuletów
  • dodatkowo dodałem jedno miejsce więcej na mikstury, a sam plecak powiększyłem z 8 na 10 slotów
  • dodałem podsumowanie postaci - są to różnorakie informacje i statystki o naszej postaci
  • ranking graczy pod względem doświadczenia, złota lub wyników w PVP
  • dodałem wyszukiwarkę graczy - oprócz informacji o graczu, można też z nim rozpocząć rozmowę (a w przyszłości będzie można też handlować)
  • i system konwersacji, w którym gracze mogą między sobą wysyłać wiadomości
  • dodałem ikony w menu postaci oraz ikony umiejętności pasywnych 

System handlu bezpośredniego wiąże się z systemem "Depozytu", który jest częścią drugiego etapu rozwoju gry, czyli miasta - dlatego jeszcze tego nie dodałem.
 

W porównaniu do poprzedniej wersji gry, zabrakło sklepów (alchemik, kowal, zbrojmistrz) - zostaną dodane w drugim etapie rozwoju gry - dodany zostanie też złotnik. Obrazy ekwipunku zostały podmienione na TYMCZASOWE "placeholdery".

To chyba na tyle póki co, jeżeli macie jakieś pytania/sugestie/krytykę/pochwały - walcie śmiało smiley
Pozdrawiam

8 odpowiedzi

+4 głosów
odpowiedź 2 stycznia 2018 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)
Kod PHP gdzieś będzie można zobaczyć? Bez tego oceny od strony backendu zrobić się nie da, chyba że takowej nie oczekujesz.

Wygląd wydaje mi się - bez urazy - przeciętny. Już patrząc na logowanie widać coś przestarzałego, prosta szara ramka z czarnymi guzikami, tak się raczej nie buduje nowoczesnych stron. Chyba że to taki celowy klimat to ok, ma to sens. Niestety nie jestem w stanie tu więcej doradzić bo sam totalnie nie mam do tego "oka", ale mi osobiście jakoś specjalnie nie przypadło do gustu.

HTML na rejestracji/logowaniu raczej nie powala. Brak semantycznych znaczników z HTML5, pusty <title>, style inline. Skrypty dołączane w <head>, powinny być na koniec <body>. Poza tym brak responsywności strony. Widzę też domyślny favicon Symfony, wypadałoby go na coś zmienić. No i jeśli już mamy jakieś logowanie to i przydałoby się HTTPS, mamy 2018 rok, to powinien być już standard.

Poza tym widzę, że gdy przełączam się między polami typu nazwa postaci czy hasło to co chwilę lecą requesty sprawdzające do serwera. To całkiem wygodne że od razu pokaże czy nick/email jest zajęty, ale gdy np. pole jest puste albo nie spełnia reguł walidacji na froncie to bez sensu chyba wysyłać.

To chyba tyle na razie ode mnie. Nie wiem czy oceny w tym kierunku (czy bardziej technologii czy samej gry i pomysłu) oczekiwałeś, ale mam nadzieję, że do czegoś Ci się przyda :) Backend chętnie bym zobaczył.
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Wygląd wydaje mi się - bez urazy - przeciętny.

Nie uraziłeś mnie, mam pełną świadomość, że to wygląda przeciętnie smiley

Chyba że to taki celowy klimat to ok, ma to sens.

Chyba właśnie dałeś mi dobre wytłumaczenie wyglądu strony laugh

Niestety nie jestem w stanie tu więcej doradzić bo sam totalnie nie mam do tego "oka"

No to jest nas dwóch. Miałem współpracować ze znajomym grafikiem, który przygotowałby grafiki i zaprojektował layout. Niestety ostatecznie się nie dogadaliśmy i zostałem z tym sam. Więc z braku laku, to ja się szatą graficzną zająłem.

pusty <title>, style inline.

Title poprawię. Stylow inline unikałem gdzie się da - rozumiem, że masz na myśli style inline w ekwipunku i sklepach? Np. background-image w niektórych divach? To dlatego, że jest to generowanie dynamicznie. Jeżeli chciałbym to ominąć musiałbym robić request AJAXem i potem podstawiać za pomocą javascriptu. A wolałem to robić za jednym razem, za pomocą twiga.
 

Skrypty dołączane w <head>, powinny być na koniec <body>. Poza tym brak responsywności strony

Skrypty dołączę na koniec.  Formularze są responsywne. Sama gra nie jest responsywna i jest to celowy zabieg (wzorowałem się na ogame), ponieważ jest to gra i niektóre elementy muszą być ustawione w konkretnym miejscu i w konkretnym oddaleniu od siebie.
 

No i jeśli już mamy jakieś logowanie to i przydałoby się HTTPS, mamy 2018 rok, to powinien być już standard.

Wiem, planuję to zmienić. Ale to chyba koszt około stówki, a w portfelu hula pustka. Chyba się zapożyczę laugh

 

ale gdy np. pole jest puste albo nie spełnia reguł walidacji na froncie to bez sensu chyba wysyłać.

To fakt, też to przerobię jakoś.

To chyba tyle na razie ode mnie. Nie wiem czy oceny w tym kierunku (czy bardziej technologii czy samej gry i pomysłu) oczekiwałeś, ale mam nadzieję, że do czegoś Ci się przyda :) Backend chętnie bym zobaczył.

Pewnie, że się przyda!
Backend już widziałeś i oceniałeś w innym temacie smiley

I poprawiłem to na co Ty i inni z tego forum (i nie tylko) mi wypunktowaliście wink Kodu nie podam, bo to nie jest projekt open-sourcesmiley
Dzięki za opinię!

komentarz 2 stycznia 2018 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)

Stylow inline unikałem gdzie się da - rozumiem, że masz na myśli style inline w ekwipunku i sklepach?

Nawet na formularzu rejestracji jest kilka text-align: center.

Wiem, planuję to zmienić. Ale to chyba koszt około stówki, a w portfelu hula pustka. 

Są przecież darmowe certyfikaty jak Lets Encrypt. Nie wiem z jakiego serwera korzystasz, jeśli jakiś VPS to możesz sobie bez problemu sam zainstalować i wygenerować. Problem pojawia się na hostingach współdzielonych bo nie każdy usługodawca to udostępnia. Ale może akurat Twój ma, sprawdź. 

Backend już widziałeś i oceniałeś w innym temacie smiley

Aah, sorki, nie pokojarzyłem tematów :D Faktycznie.

Spoko, nie ma za co. 

komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Nawet na formularzu rejestracji jest kilka text-align: center.

Fakt, miało być tymczasowe rozwiązanie, a zostało na dłużej. Poprawię.

Są przecież darmowe certyfikaty jak Lets Encrypt. Nie wiem z jakiego serwera korzystasz, jeśli jakiś VPS to możesz sobie bez problemu sam zainstalować i wygenerować. Problem pojawia się na hostingach współdzielonych bo nie każdy usługodawca to udostępnia. Ale może akurat Twój ma, sprawdź. 

Korzystam z hostingu współdzielonego. Mogę zainstalować darmowy certyfikat, ale aby to zrobić muszę wykupić usługę Server Name Indication, która kosztuje 90zł na rok.

Z drugiej strony czy ja potrzebuje teraz HTTPS, jak na dobrą sprawę nawet rozgrywka nie została jeszcze zaimplementowana? Na razie to i tak służy do testowania smiley

komentarz 2 stycznia 2018 przez Arkadiusz Waluk Ekspert (287,550 p.)
Rozumiem. Czy potrzebujesz - konieczne to nie jest, bo jak widać działa bez certyfikatu. Tyle że jak dla mnie wszędzie gdzie podajemy jakiekolwiek dane logowania HTTPS powinien być już standardem, po prostu :) Ale ok, skoro na razie go nie masz to nic nie poradzisz, może dalej coś się zmieni.
+1 głos
odpowiedź 2 stycznia 2018 przez gromula Stary wyjadacz (10,070 p.)
Ogólnie spoko, ale póki o rozumiem, można wydać otrzymane 25 golda oraz dodać swoje umiejętności. Nie wiem czy warto wystawiać opinię grywalności, skoro nie można nic zrobić. Jeśli chodzi o grafikę nie powala ale starego kunsztu RPG były dobre więc to jak dla mnie powrót do przeszłości :) Wielki plus za angaż i nie marnowanie godzin, rozwijaj będzie z tego coś ciekawego!
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)
Dzięki za opinię!
Wiadomo, na ocenę grywalności za wcześnie:)
Nie jestem grafikiem, ani specjalnie nie lubię zajmować się frontendem, dlatego wygląd nie powala. Chociaż i tak jestem nawet zadowolony, bo to wszystko tworzy jakiś tam swój klimat.
Spoko, rozwijać będę i będę aktualizował temat :)
komentarz 2 stycznia 2018 przez gromula Stary wyjadacz (10,070 p.)
Udostępniasz kod PHP do wglądu?
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Niestety nie smiley

+1 głos
odpowiedź 2 stycznia 2018 przez mi-20 Stary wyjadacz (13,190 p.)
Według mnie ma przyszłość. Jeśli masz dobry pomysł...może Ci się udać. Zapowiada się całkiem dobrze. Działa sprawnie i płynnie no i stwarza jakiś klimat, chociażby grafika w tle. Całość można będzie ocenić dopiero jak zakończysz pracę ale...chyba jesteś na dobrej drodze.
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Spoko, dzięki za opinię i cieszę się, że komuś się grafika podoba! laugh

+1 głos
odpowiedź 2 stycznia 2018 przez kordix Gaduła (3,910 p.)
Na maila nic nie dostałem.

Może wyluzuj politykę rejestrowania bo jak muszę czekać aż coś otrzymam na maila to zniechęca do testowania tego.
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)
edycja 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler
A jaki adres e-mail? Jaka poczta?
Testowałem na wp, onet i gmail - działało bez zarzutu.

EDIT:
Sprawdziłem też pocztę o2 i interia - i też działa bez zarzutu.
1
komentarz 2 stycznia 2018 przez kordix Gaduła (3,910 p.)
Ok sprawdziłem jeszcze raz teraz jest.

Tak czy inaczej trochę to zniechęca. Ale fajnie że ogarnąłeś skrypt rejestracji. Może zrób to opcjonalne, że możesz się zalogować od razu, a przy okazji potwierdzić maila.

Kurde projekcik fajny. Robiłeś sam czy z jakiegoś tutoriala?
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Planuję dodanie panelu użytkownika, gdzie będzie możliwość np. resetu hasła, więc potrzebny jest realny adres e-mail - stąd weryfikacja.

Dzięki, nie używałem żadnego tutoriala. Projekt robiłem metodą prób i błędów, a jak czegoś nie wiedziałem to wujek google pomagał (w szczególności forum stackoverflow - istna kopalnia wiedzy!) wink

+1 głos
odpowiedź 2 stycznia 2018 przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)
Nie zajmuję się webówką na codzień, więc ocenię tylko moje ogólne wrażenia. Ogólnie zapowiada się dobrze. Jest jeszcze sporo do zrobienia, ale nie zatrzymuj się i to rozwijaj! Przydałoby się poprawić grafikę i może trochę odświeżyć cały design strony. Dużym minusem jest brak responsywności strony. Zwróć uwagę na to że większość osób w dzisiejszych czasach używa do telefonów do grania w takie sieciówki.

Pozdrawiam!
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Cześć, dzięki za komentarz!
Za grafiką będzie problem, obawiam się, że to jest max moich możliwości laugh
Co do braku responsywności to jest to celowy zabieg (wzorowałem się na ogame), ponieważ jest to gra i niektóre elementy muszą być ustawione w konkretnym miejscu i w konkretnym oddaleniu od siebie.

+1 głos
odpowiedź 2 stycznia 2018 przez k222 Nałogowiec (30,150 p.)
Jako projekt super sprawa - na takim czymś sporo można poćwiczyć i jest już co do porfolio włożyć, co do przyszłości to ta gra razem z planami bardzo mocno zahacza o Shakes & Fidget więc ja tej przyszłości nie widzę, a o grafikę bym się nie martwił - jeżeli ten projekt jest nastawiony na back-end  to grafika jest w sam raz (a jeżeli na rzeczywisty produkt to momyśl co ją odróżnia od wspomnianej S&F).
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)
edycja 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler

Nie znałem Shakes & Fidget, ale sprawdziłem i to nie ta liga laugh Choćby ze względu na samą szatę graficzną i widać, że stoją za tym profesjonaliści.

Fakt, motywacją do realizacji tego projektu jest możliwość nauki + portfolio. Nigdy nie zakładałem, że projekt odniesie jakiś kolosalna sukces. Jak chwyci - super! Jak nie, też dobrze - i tak dalej będę nad tym pracował smiley

+1 głos
odpowiedź 2 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
Nie ma jeszcze wielu rzeczy do oceny, ale wyczekuję nowych wersji - chętnie wtedy też zerknę. Jakie masz plany co do tej gry? Jest ona pisana tylko w celu nauki, czy może masz zamiar ją rozbudowywać w miarę możliwości? Może powiększać grupę osób które by nad nią pracowały?

Mam nadzieję, że co jakiś czas będzie można wejść i testować nowości :)

Ogólnie duży plus za chęci i pracę nad grą.
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Mam zamiar rozbudowywać ją w miarę możliwości. Minimum to dodanie wszystkich elementów, które wymieniłem na stronie głównej. Ale pewnie w międzyczasie wpadną jakieś pomysły smiley

Z chęcią połączyłbym siły z jakimś zdolnym grafikiem, bo jak widać tworzenie grafik i layoutu mnie trochę przerasta laugh

Dzięki za miłe słowa. Pozdrawiam!

komentarz 2 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
A kiedy będę mógł zarobić jakieś monety w grze? :D Wydałem wszystko :(
komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Sprawdź czy dobra wróżka Ci trochę złota nie podrzuciła ;)

Następne w planie jest dodanie systemu turowej walki, więc może niedługo smiley

komentarz 2 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
Dzięki. :D Sprzedam postać w grze, mam dużo złota :D

Daj znać jakbyś potrzebował testów gry ;)
komentarz 2 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
Zbroje u zbrojmistrza specjalnie nie mają wypisanych wartości pancerz?
A brygantyna jest specjalnie o wiele droższa od napierśnika mimo, że napierśnik daje więcej pancerza? :)
komentarz 2 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)

Gdy mam jedno wolne miejsce w ekwipunku, to przy kupnie np. u kowala czegoś pojawia się tekst że ekwipunek pełny. Mimo to mogę kupić przedmiot. 

http://scr.hu/2wsq/kz7gh

komentarz 2 stycznia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)

Zbroje powinny mieć wypisane wartości, zaraz to sprawdzę, dzięki za wrócenie uwagi. Co do cen i tego typu rzeczy, ustawianiem cen i parametrów zajmę się później, na razie jest to wersja podglądowa.
Co do wolnego miejsca w ekwipunku to na razie nie wiem co jest grane frown

EDIT:
Przy zbrojach powinna pojawiać się już wartość pancerza.
Co do ekwipunku, to jeszcze nie wiem co jest grane.

komentarz 2 stycznia 2018 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
No racja, ciężko wymagać żeby ceny były rozsądnie poustawiane na takim etapie gry.

Zapewne masz ify oddzielne dla wypisywania tekstu o pełnym ekwipunku i dla wygaszania przycisku Kup?
0 głosów
odpowiedź 8 sierpnia 2018 przez DungeonCrawler Początkujący (260 p.)
Nie chcę zakładać nowego tematu, bo temat dotyczy tego samego projektu.
Odświeżam, więcej info w pierwszym poście.

Podobne pytania

+5 głosów
5 odpowiedzi 430 wizyt
pytanie zadane 17 października 2018 w Nasze projekty przez matrix92 Nowicjusz (210 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 1,070 wizyt
pytanie zadane 20 września 2019 w Nasze projekty przez Itnes Początkujący (350 p.)
+8 głosów
1 odpowiedź 813 wizyt
pytanie zadane 16 maja 2016 w Nasze projekty przez FrozenShade Bywalec (2,680 p.)

92,452 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,080 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...