• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

SFML Klon Gta 1/2, szukam ludzi/rady

VPS Starter Arubacloud
+3 głosów
336 wizyt
pytanie zadane 1 stycznia 2018 w Nasze projekty przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
edycja 1 stycznia 2018 przez 10kw10

Hej, już od pół roku próbuje zrobić klona Gta 1/2 pod nazwa 'Grand Killer'. Tyle co udało mi się zrobić Grand Killer. Myślę, że chodź w 1% udało mi się odwzorować co się dzieje z samochodem w rzeczywistości. Domyślam się, że wystąpi wiele błędów, crashy, buggów ale gra ciągle jest udoskonalana.

Jest przy tym strasznie dużo pracy i samemu już tego nie chce robić. Nie mam tu na myśli programistów (choć jeśli jesteś zainteresowany możesz napisać), ale ludzi, którzy dadzą coś od siebie, a szczególnie grafików. Jest masa pomysłów, które chciałbym zrealizować. Oczywiście nie przewiduję żadnego wynagrodzenia dla tych osób, choć to też zależy jaka to będzie gra.

Kolejna sprawa, nad którą się zastanawiam to czy nie marnuje trochę czasu. Może lepiej by było porzucić ten projekt i iść pisać już coś w 3D ?

Mój Github: https://github.com/10kw10
Gra wyścigowa 2D: The Driver
Szczęśliwego Nowego Roku ;)

komentarz 1 stycznia 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
Coś nie tak z linkiem
komentarz 1 stycznia 2018 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Dzięki, poprawione.
komentarz 1 stycznia 2018 przez MeadHorn Nowicjusz (200 p.)
Na githubie jest aktualny
komentarz 1 stycznia 2018 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Nie wiem czy to bylo pytanie ale tak
komentarz 1 stycznia 2018 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
3D to nie 2 dwa, to troche inna bajka i ogolnie tworzenie grafiki jest bardziej skomplikowane. Trzeba uwyzac na ilosc detali itd. Mysle, ze nie warto porzucac projektu, mozna robic 2 w jednym czasie, albo zbierac grupe osob do innego, a zanim to sie stanie pisac dalej kod do tego projektu :)
komentarz 1 stycznia 2018 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Tak,  tylko juz mógłbym sie powoli przygotowywać do pracy w jakiejś firmie, gdzie zwykle wymagają np. Unity 3D, a nie jakiegoś SFMLa
komentarz 1 stycznia 2018 przez MeadHorn Nowicjusz (200 p.)
Zależy czy myślisz o pracy jako szeregowy koder czy o własnym studiu lub o aspirowaniu na stanowisko kierownicze w większej firmie. Bo programowanie - chociaż to najtrudniejsza część gamedev'u , najbardziej wymagająca ścisłego ukierunkowania i myślenia w kategoriach abstrakcyjnych - to jeszcze nie wszystko. Ważna jest też umiejętność poskładania wszystkiego do kupy i współpracy z ludźmi którzy myślą zupełnie innymi kategoriami, bo nie potrafią napisać nawet prostej pętli, ale są np. zdolnymi grafikami lub dźwiękowcami. Chyba słowo "interdyscyplinarna" jest najlepszym określeniem sztuki tworzenia gier.
komentarz 1 stycznia 2018 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Samą dobrą komunikacja z ludźmi swego przyszlego pracodawce nie przekonam, moze sie przyda jednak dopiero po podpisaniu umowy. Ważniejsze sa jednak projekty i wiedza.

3 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 1 stycznia 2018 przez MeadHorn Nowicjusz (200 p.)
"Może lepiej by było porzucić ten projekt i iść pisać już coś w 3D ?" ciężko powiedzieć co byłoby opłacalniej ale lepiej nie porzucać projektu nad którym spędziło się ileś tam czasu i poświęciło ileś energii. Napewno warto się uczyć programowania pod jakiś konkretny silnik 3D, np. CryEngine albo Unreal w tzw. międzyczasie ale jeśli zależy Ci na obyciu się z rynkiem, mechanizmami publikowania na Steamie czy GOGu, całym know-how związanym z managementem danego projektu, marketingiem i rzeczami bliżej nie związanymi z samą sztuką programowania to zacznij od czegoś w czym czujesz się dobrze. Tym bardziej że gry indie mają się nieźle i wśród tytułów które osiągnęły kilku - kilkunastotysięczną sprzedaż jest też wiele pozycji stworzonych właśnie przy użyciu SFML.

https://gist.github.com/eXpl0it3r/c3436e932c273fc430aceb0f34db825e

A wśród prostych platformerów 2d znajdą też się pozycje takie jak te:

http://steamspy.com/app/394540

Nie wiem akurat w czym ta gra jest napisana, ale to dobry przykład tego że nie musisz tworzyć pozycji AAA za bazyliony $ aby osiągnąć 150 tys sprzedanych egzemplarzy.

Jeśli chodzi o współpracę to tak się składa że amatorsko bawię się grafiką (w tym też 3D) od dłuższego czasu, ale akurat pracuję przy czymś zupełnie innym i pomału chciałbym się przenieść do gamedev'u. Aczkolwiek jestem zagorzałym wrogiem wszelkich wolontariatów i robienia czegokolwiek "do portfolio" to mogę czasem machnąć  w Photoshopie albo Blenderze parę assetów w zamian za pomoc w nauce programowania, ewentualnie przy moich równie niekomercyjnych projektach. Jeżeli jesteś zainteresowany to odezwij się na priv.

pzdr
+1 głos
odpowiedź 1 stycznia 2018 przez criss Mędrzec (172,590 p.)
To zależy co będziecie pisac. Jeśli jakieś gierki mobilne 2D, to SFML (a raczej generalnie gamedev 2d) to już jest duża dawka doświadczenia i nic nie będzie dla ciebie zaskoczeniem. Jeśli nigdy nie używałeś żadnego silnika, to najwyżej może ci przeszkadzać ilość rzeczy załatwiana za twoimi plecami.

Gierke odpaliłem i bardzo mi się podoba. Model jazdy jest ofc bardzo prosty ale zdecydowanie zadowalający na tego typu gre. Samo intro wygląda bardzo profesjonalnie :D To mnie zaskoczyło. Bardzo też mi się podobają ślady opon zostawiane na trawniku.

Projekt jest niesamowicie ambitny jak na jedną osobę i zeżre ci maaase czasu. Nie nastawiałbym się ukończenie go, ale IMO warto, żebyś jeszcze troche w nim pogrzebał. Przede wszystkim wg mnie 2D jest zbyt mało rozwijające, a ten projekt pochłonie mase czasu. Po prostu jeśli zdecydujesz się go ukończyć, to stracisz bardzo długi okres czasu (kilka lat?) podczas którego już mógłbyś nabyć sporo doświadczenia chociażby w 3D. W przypadku 2D praktycznie stoisz w miejscu - zagadnień jest dużo, dużo mniej niż w trójwymiarze i za chwile będziesz klepał już tylko kod nie będąc w stanie nauczyć się niczego więcej. Postaw sobie jakąś granice: np. jedna porządnie wykończona misja (chociaż i to może się okazać zbyt dużo) i kończymy to.
W kod jeszcze nie patrzyłem, ale gratuluję - na razie super :)
0 głosów
odpowiedź 1 stycznia 2018 przez MeadHorn Nowicjusz (200 p.)
Jeszcze chciałem dodać że w miarę rozwoju gry coraz większy udział procentowy wkładu pracy będzie szedł w tworzenie zawartości i level design, a programowanie będzie się ograniczać do pisania prostych skryptów w oparciu o istniejące klasy. Tak że jeśli uda Ci się w jakiś sposób spieniężyć swój projekt i sfinansować zespół ludzi to możesz jako koder poświęcić więcej czasu na naukę/tworzenie czegoś nowego.
komentarz 1 stycznia 2018 przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
Przede wszystkim chcę go ukończyć. Potem pomyślimy.

Ps. Zawsze tez mozesz z edytować swoją odpowiedź (ale przynajmniej dostałem powiadomienie).

Podobne pytania

–1 głos
2 odpowiedzi 384 wizyt
pytanie zadane 24 lutego 2018 w Nasze projekty przez 10kw10 Pasjonat (22,880 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 128 wizyt
pytanie zadane 12 kwietnia 2017 w Nasze projekty przez huncwot Obywatel (1,110 p.)
0 głosów
0 odpowiedzi 440 wizyt
pytanie zadane 24 maja 2018 w Nasze projekty przez Michał Gibas Pasjonat (19,610 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,087 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...