nauka bibliotek standardowych lub opanowanie jakiejś biblioteki graficznej...
Biblioteki standardowej nie ma sensu się "uczyć" - będziesz mimowolnie ją poznawał wraz z doświadczeniem.
...(tutaj myślałem o Qt lub OpenGL ale nie mogę się zdecydować)
Dodam, że pisząc biblioteki graficzne mam na myśli raczej takie do tworzenia programów okienkowych, a nie gier czy grafiki 3D.
Skoro nie masz zamiaru pisać gier i programować grafiki, to wybór jest dość oczywisty - Qt. Druga sprawa, ze wybór między OpenGL i Qt jest troche bez sensu. OpenGL to interfejs graficzny udostępniany przez sterownik karty graf i służy generalnie rzecz biorąc do stosunkowo niskopoziomowej komunikacji z kartą. Qt to wysokopoziomowy framework do... wszystkiego. Między innymi umożliwia generowanie grafiki z wykorzystaniem OpenGL. Zmierzam do tego, że Qt i OpenGL mieszkają sobie w dwóch różnych uniwersach i nie ma sensu między nimi wybierać.
Anyway - skoro nie zamierzasz programować grafiki, to OpenGL ci się zwyczajnie nie przyda.