• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

[Unity, c#] Przypisanie Material do obiektu w kodzie

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
1,013 wizyt
pytanie zadane 26 grudnia 2017 w OpenGL, Unity przez Stami Gaduła (3,790 p.)
Witam. Mam pytanie. Jak w skrypcie unity przypisać do danego obiektu Material.
Problem w tym wszystkim jest taki, że nie mogę przypisać Materiału w unity więc muszę uzupełnić zmienna Material w kodzie.

Ktoś może mi powiedzieć jak to zrobić?

Z góry dziękuję za pomoc!

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 26 grudnia 2017 przez KariK-02 Mądrala (6,030 p.)
public Material variableMaterial;
private void Start()
{
 GetComponent<Render>().material = variableMaterial;
}

 

komentarz 26 grudnia 2017 przez Stami Gaduła (3,790 p.)
A jak przypisać wartość do variableMaterial w samym kodzie?
komentarz 27 grudnia 2017 przez KariK-02 Mądrala (6,030 p.)
W jakim sensie przypisać?
1
komentarz 28 grudnia 2017 przez RedRevenge Obywatel (1,230 p.)
edycja 28 grudnia 2017 przez RedRevenge
Przypisanie "wartości" w kodzie do obiektu variableMaterial raczej nie jest najlepszym rozwiązaniem (nie wiem w zasadzie czy można tak zrobić). Obiekt variableMaterial powinien być raczej przypisany w samym środowisku Unity, ale piszesz że nie możesz tego zrobić. Mógłbyś opisać ten problem szerzej?
0 głosów
odpowiedź 28 grudnia 2017 przez piotrsz109 Stary wyjadacz (13,730 p.)
void ChangeMaterial(Texture texture){
       GetComponent<Renderer>().material.SetTexture(0, texture);
}

Jednakże pamiętaj, że może to powodować spadek wydajności przez dynamiczne zmiany materiałów oraz obliczenia z tym związane. Pozdrawiam.

0 głosów
odpowiedź 28 grudnia 2017 przez Neeq Obywatel (1,930 p.)

Ja w swojej gierce zrobiłem coś takiego:

public Material mat1;

void Start()
{
rend = GetComponent<Renderer> ();
rend.enabled = true;


rend.sharedMaterial =  mat1;

}

		

 

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 92 wizyt
pytanie zadane 17 września 2018 w OpenGL, Unity przez HitMan Użytkownik (850 p.)
0 głosów
1 odpowiedź 227 wizyt
pytanie zadane 1 sierpnia 2017 w OpenGL, Unity przez Stami Gaduła (3,790 p.)
+2 głosów
1 odpowiedź 536 wizyt
pytanie zadane 1 października 2016 w Java przez wojtekw0703 Użytkownik (960 p.)

92,453 zapytań

141,262 odpowiedzi

319,088 komentarzy

61,854 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Akademia Sekuraka 2024 zapewnia dostęp do minimum 15 szkoleń online z bezpieczeństwa IT oraz dostęp także do materiałów z edycji Sekurak Academy z roku 2023!

Przy zakupie możecie skorzystać z kodu: pasja-akademia - użyjcie go w koszyku, a uzyskacie rabat -30% na bilety w wersji "Standard"! Więcej informacji na temat akademii 2024 znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...