• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Stwórzmy razem grę!

Aruba Cloud PRO i VPS, Openstack, VMWare, MS Hyper-V
+2 głosów
685 wizyt
pytanie zadane 25 grudnia 2017 w Nasze projekty przez unicorncoder Nowicjusz (140 p.)

(Z GÓRY MÓWIĘ - NIE TRZEBA ZNAĆ JĘZYKA C ++, WYSTARCZY KREATYWNOŚĆ)

 

Witajcie! 

Naszła mnie ostatnio (Facilier, nie kłam. Myślałaś o tym od roku) pewna myśl. Stworzę grę rpg w moim ukochanym języku - C++. Siadam i zaczynam zapisywać pomysły. 

Gra tekstowa,

Oparta na systemie lokacji i róbta co chceta. (chodzisz po całym świecie)

Questy, talizmany i masa innych...

 

Jednak zaczynam pisać oraz rysować mapę. I nagle mnie nachodzi - potrzebuję współpracy. Krążę po internecie i wreszcie coś znalazłam. Co o tym myślicie?

TAK W SKRÓCIE

- gra typu fantasy,

- C++,

- tekstowa,

- k a ż d y mile widziany

 

 

 

 

emali: katricode@vp.pl

4
komentarz 25 grudnia 2017 przez KubenQPL Maniak (62,860 p.)
Gra tekstowa brzmi jak niechęć do nauczenia się czegoś nowego (biblioteki graficznej).
komentarz 25 grudnia 2017 przez unicorncoder Nowicjusz (140 p.)

Nic w tym rodzaju. Ciągnie mnie po prostu do MUDów i SUDów. Mają jakiś swój urok.wink

 

komentarz 25 grudnia 2017 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Tzn? Jezeoi gra nir jest rozbudowana, to pomocy nie trzeba. Fajnie by bylo, gdybys powiedzial co masz, okreslil jakis zakres tematyczny itd.... Tworzac gre RPG z wieloma mapami itd, musisz pamietac o rosnacej ilosci tekstu, nazw, opisow itd

4 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 25 grudnia 2017 przez kosaa Stary wyjadacz (14,150 p.)
github?

gdybyscie zaczeli to daj znac, chetnie rzuce okiem
+1 głos
odpowiedź 25 grudnia 2017 przez FrozenShade Bywalec (2,700 p.)

Cześć,

Spróbuj zrobić roguelike'a w ASCII, spokojnie poradzisz sobie samemu. Przyjrzyj się takiej grze jak np ADOM (wersja ASCII). To wg mnie doskonały początek przygody z gamedevem. Jak już ogarniesz sobie gamedevowego skilla, dasz się poznać w świecie polskiego gamedevu to spokojnie możesz wystartować z czymś poważniejszym. Lub, jeśli twoja pierwsza gra okaże się wystarczająco fajna, to może wspólnie z jakimś małym zespołem zrobisz jej wersję 3D.

3D nie jest straszne, kwestia poznania jakiegoś dobrego silnika, który załatwia za ciebie podstawy oraz zwerbowania grafika, który stworzy odpowiednie modele i je oteksturuje. Wg mojej wiedzy ogarnięty team 2-3 osób jest w stanie zrobić całkiem przyzwoitego RPGa z prostą ale schludną grafiką. Mówię to z doświadczenia.

A dalej jest już tylko fajniej. Zajrzyj na http://skullstonegame.com/ ,to moja gra. Zobacz z iloma osobami nad nią pracuję. A zaczynałem właśnie od solowego projektu ;)

0 głosów
odpowiedź 25 grudnia 2017 przez pewolt Mądrala (5,790 p.)
Wariacka gra wariatów, hmm.. czemu by nie?

Jest jednak problem o którym wspomniał już KubenQPL, a rozwijając jego myśl to dobry pomysł na gre + najbeznadziejniejsza grafika = bagno

Więc jak przyjmiesz do serca nasze rady to daj znać.
komentarz 25 grudnia 2017 przez unicorncoder Nowicjusz (140 p.)
Jestem szalona, więc - bo nie myślałam tu w ogóle wstawiać grafiki.
komentarz 25 grudnia 2017 przez unicorncoder Nowicjusz (140 p.)

przykładowy SUD:

komentarz 25 grudnia 2017 przez DragonCoder Nałogowiec (36,500 p.)
Jak to chyba otchlan jest, a nie trzeba tlumaczyc ile ta lat ma i ze owa gra, ma nwet wlasny silnik, tylko nie wiem czy jest on juz zainplementowany. Kolorowe teksty, pokazywanie sie itd, wiec mysle, ze jednak sfml by sie przydal :)
komentarz 25 grudnia 2017 przez pewolt Mądrala (5,790 p.)
A wiec sub. Preferowałbym jednak grafikę ale sub i tak jest lepszą wizją niż moje poprzednie wyobrażenie tej gry w konsoli.

Dość kuszący ten projekt i chyba się skusze.

Jest może wolne miejsce dla programisty c++ w team'ie?
komentarz 25 grudnia 2017 przez unicorncoder Nowicjusz (140 p.)
zawsze!

 

pisz do mnie na email. ;)
0 głosów
odpowiedź 25 grudnia 2017 przez Patryk Krajewski Nałogowiec (26,180 p.)

Wydaję mi się, że lepiej wykorzystać jakieś narzędzie służące do pisania tego typu gier np. https://twinery.org/ zamiast pisać w C++.

"k a ż d y mile widziany" - Tylko ty potrzebujesz ludzi, którzy to zrealizują, a nie marzycieli.

Podobne pytania

0 głosów
8 odpowiedzi 652 wizyt
+3 głosów
0 odpowiedzi 255 wizyt
pytanie zadane 3 lipca 2018 w Nasze projekty przez Lilithsy Początkujący (250 p.)
+2 głosów
2 odpowiedzi 506 wizyt
pytanie zadane 3 listopada 2017 w Nasze projekty przez Insygnia Nowicjusz (150 p.)

89,728 zapytań

138,332 odpowiedzi

309,340 komentarzy

59,649 pasjonatów

Advent of Code 2022

Top 15 użytkowników

  1. 429p. - Argeento
  2. 427p. - nidomika
  3. 396p. - Mikbac
  4. 392p. - ssynowiec
  5. 390p. - Łukasz Eckert
  6. 387p. - TheLukaszNs
  7. 386p. - rucin93
  8. 382p. - Michal Drewniak
  9. 382p. - Marcin Harasimowicz
  10. 378p. - JMazurkiewicz
  11. 373p. - tokox
  12. 362p. - adrian17
  13. 359p. - overcq
  14. 350p. - Mawrok
  15. 345p. - Vinox
Szczegóły i pełne wyniki

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Sklep oferujący ćwiczenia JavaScript, PHP, rozmowy rekrutacyjne dla programistów i inne materiały

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...