• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Zadeklarowanie zmiennej/wskaźnika wiele razy w kodzie.

Object Storage Arubacloud
0 głosów
305 wizyt
pytanie zadane 22 grudnia 2017 w C i C++ przez MikeMG Początkujący (330 p.)

Witam. Mam szybkie pytanie. W moim programie napisałem funkcję, która samodzielnie będzie mi tworzyła i ustawiała wskaźnik na podesłany do funkcji obiekt. Problem w tym, że tej funkcji w kodzie będę używał wielokrotnie. Co się stanie, gdy wiele razy będę powoływał ten sam wskaźnik, bądź zmienną (tu akurat wskaźnik).

void wskaz(Postac obj)
{
       Postac *pntr; // linia 1
       pntr=&obj; // linia 2
}

Czy linia 1. zostanie zignorowana i po prostu wykona się tylko druga, a może zostanie stworzony nowy wskaźnik, który będzie przesłaniał ten poprzedni (nadal nieprzestawiony na null), więc dochodziłoby do wycieków pamięci (?), po prostu kolejne wskaźniki byłyby bez sensu tworzone. Jak to jest?

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 22 grudnia 2017 przez Knayder Nałogowiec (37,640 p.)
wybrane 23 grudnia 2017 przez MikeMG
 
Najlepsza
Generalnie to chyba trochę nie rozumiesz przesyłania zmiennych do funkcji i żywotności zmiennych.
void wskaz(Postac obj) <- w tej funkcji, zostanie stworzony NOWY obiekt obj, klasy Postac. Obiekt ten, będzie żywy tylko w obrębie tej funkcji. Jak się zakończy, to obiekt zostanie usunięty i zostanie wywołany destruktor tej klasy, dla tego obiektu. Wskaźnik na coś co już nie istnieje, nigdy nie jest dobrym pomysłem.
Możesz wysłać referencję na obiekt, albo sam wskaźnik:
void wskaz(Postac& obj)   albo   void wskaz(Postac* obj).
Żeby sensownie używać wskaźnika na jakiś obiekt, musisz być pewny że on istnieje. Najłatwiej jest to uzyskać dynamiczną alokacją, ale możesz też zrobić np. wektor obiektów. Mieć ten wektor zapisany i po prostu mieć wskaźniki do jego zawartości. Albo wektor wskaźników na jakiś typ, na których byśmy alokowali dynamicznie pamięć. Wtedy wystarczy do funkcji przyjmującej wskaźnik, wysłać obiekt tak: wskaz(jakisWektor[5]);
komentarz 23 grudnia 2017 przez MikeMG Początkujący (330 p.)
A no tak, zapomniałem o tym, że domyślnie do funkcji zostanie wysłana kopia obiektu. Rozumiem. Przebuduję swój program tak, aby nie było zbędnych problemów z pamięcią i wskaźnikami, chociaż to jest jedyny temat z programowania proceduralnego, którego nie opanowałem w pełni. Dziękuję!

Podobne pytania

0 głosów
1 odpowiedź 173 wizyt
pytanie zadane 1 grudnia 2015 w C i C++ przez mustaffa Nowicjusz (150 p.)
+2 głosów
3 odpowiedzi 254 wizyt
pytanie zadane 13 grudnia 2021 w PHP przez Bakkit Dyskutant (7,600 p.)
+1 głos
4 odpowiedzi 669 wizyt
pytanie zadane 10 września 2021 w Python przez Hajpa Użytkownik (880 p.)

92,556 zapytań

141,404 odpowiedzi

319,560 komentarzy

61,942 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...