• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Pomoc w Linux.

VPS Starter Arubacloud
0 głosów
208 wizyt
pytanie zadane 19 grudnia 2017 w Systemy operacyjne, programy przez antekwi546 Użytkownik (510 p.)
Witam.

Mam Pytanko od małego jak większość jestem użytkownikiem windowsa. Chciałbym się przerzucić na linuxa i teraz pytanie skąd się tego nauczyć. Jestem trochę zielony w temacie więc proszę o szczegółowe informacje.

3 odpowiedzi

0 głosów
odpowiedź 19 grudnia 2017 przez Vickul Stary wyjadacz (12,850 p.)
wybrane 20 grudnia 2017 przez antekwi546
 
Najlepsza

Witam.

Tu masz dosyć podstawowy poradnik dotyczący linux-a http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/linux-dla-poczatkujacych-czesc-1-poczatki.html

Bardzo ważną rzeczą jest znajomość terminala i tu masz świetny kurs http://mediologia.pl/linux/kurs-linux

Napisz czego oczekujesz od systemu to coś więcej pomożemy. 

Pozdrawiam i życzę owocnej nauki

+2 głosów
odpowiedź 19 grudnia 2017 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
Nic specjalnego nie trzeba się uczyć. Po prostu zainstaluj i sam sprawdź. Większość rzeczy wyklikasz. Jedyne co musisz umieć, to instalować programy przez konsolę, ale to nie jest trudne - jedna komenda (zależy od menadżera pakietów, a to zależy od dystrybucji). Wszędzie jak jest coś trudniejszego to są podane komendy krok po kroku. W ostateczności jak wpiszesz jak coś zrobić w Google to też znajdziesz. Po prostu spróbuj - tego nie trzeba się uczyć "przed".
+2 głosów
odpowiedź 19 grudnia 2017 przez Marcin_N_97 Stary wyjadacz (10,290 p.)
1. Pobierz przyjazną dystrybucję na start byś się nie zraził, np. mint, ubuntu

2. Korzystaj z systemu normalnie, a jak czegoś nie umiesz to wpisz to w neta. W chwilę znajdziesz i się czegoś nauczysz