• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

return 1 w funkcji rekurencyjnej

Object Storage Arubacloud
0 głosów
442 wizyt
pytanie zadane 17 grudnia 2017 w C i C++ przez corrot Nowicjusz (200 p.)

Zrobiłem prosty programik, który ma obliczać silnię z danej liczby, lecz nie rozumiem na jakiej zasadzie działa return 1 w funkcji. 

int silnia(int a)
{
    int wyn;

    if(a > 0)
    {
        wyn = a * silnia(a-1) ;
    }
    else
        return 1;
}

int main()
{
    int x;

    printf("\nPodaj z ilu chcesz obliczyc silnie: ");
    scanf("%d",&x);

    printf("Wynik to: %d", silnia(x) );

    return 0;
}

Bardzo proszę o wyjaśnienie smiley

2 odpowiedzi

+1 głos
odpowiedź 17 grudnia 2017 przez chucksqll Stary wyjadacz (12,930 p.)
wybrane 17 grudnia 2017 przez corrot
 
Najlepsza
Ponieważ silnia z 0 jest równa 1, a nie 0. Wydaje mi się, też, że powinieneś zrobić przypadek kiedy a<0, bo dla takiego silnia nie istnieje.
komentarz 17 grudnia 2017 przez corrot Nowicjusz (200 p.)
Myślałem, że rozumiem zasadę działania funkcji rekurencyjnej, ale wychodzi na to, że nie. Wciąż nie pojmuję ogólnego zadania "return 1".  Kiedy zamiast return 1 dam return 2, wyniki są przemnożone przez 2. Co oznacza to polecenie?

Śledziłem również program debuggerem i nie wiem dlaczego np. przy silni z 5 najpierw 5 razy program liczy losowe liczby, żeby potem zacząć liczyć właściwą silnię.
komentarz 17 grudnia 2017 przez chucksqll Stary wyjadacz (12,930 p.)

Co do drugiego podpunktu to nie wiem, czemu miało by się tak dziać.

Co do pierwszego to najlepiej jak sobie to rozpiszesz na kartce na małych liczbach, a na pewno lepiej to zrozumiesz. Przykład

int silnia(int a)
{
    int wyn;

    if(a > 0)
    {
        wyn = a * silnia(a-1) ;
    }
    else
        return 1;
}
dla a=3
pierwsze wywołanie 
silnia(3)
{
if(3>0)//tak jest wiec to się wykonuje
wyn=3*silnia(3-1)
} 

drugie wywołanie z silnia(3-1)
silnia(2)
{
if(2>0)//tak jest wiec to się wykonuje
wyn=2*silnia(2-1)
} 
/////////kolejne
silnia(1)
{
if(1>0)//tak jest wiec to się wykonuje
wyn=1*silnia(1-1)
} 
//////////kolejne
silnia(0)
{
if(0>0)//tak nie jest juz czyli nie wykonuje sie
else return 1//zwraca jeden juz i konczy dzialanie

teraz to wszystko wyglada mniejwiecej tak
silnia(3)=3*silnia(3-1)=3*2*silnia(2-1)=3*2*1*silnia(1-1)=3*2*1*1=6

 

+1 głos
odpowiedź 18 grudnia 2017 przez TomaszA2 Obywatel (1,720 p.)
Return zwraca wartość. Np. if(funkcja()) uruchomi się gdy zwrócone będzie true/1. (co do tego drugiego nie jestem pewien)

Albo int a=funkcja(); nada a wartość którą wrzucisz w return'a.

Podobne pytania

+1 głos
1 odpowiedź 277 wizyt
pytanie zadane 18 lutego 2018 w C i C++ przez Jakub 0 Pasjonat (23,120 p.)
0 głosów
2 odpowiedzi 174 wizyt
pytanie zadane 27 czerwca 2015 w C i C++ przez Pan Kulomb Pasjonat (18,630 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 448 wizyt
pytanie zadane 3 września 2016 w C i C++ przez karmider013 Początkujący (340 p.)

92,555 zapytań

141,403 odpowiedzi

319,557 komentarzy

61,940 pasjonatów

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto polecana książka warta uwagi.
Pełną listę książek znajdziesz tutaj.

Akademia Sekuraka

Kolejna edycja największej imprezy hakerskiej w Polsce, czyli Mega Sekurak Hacking Party odbędzie się już 20 maja 2024r. Z tej okazji mamy dla Was kod: pasjamshp - jeżeli wpiszecie go w koszyku, to wówczas otrzymacie 40% zniżki na bilet w wersji standard!

Więcej informacji na temat imprezy znajdziecie tutaj. Dziękujemy ekipie Sekuraka za taką fajną zniżkę dla wszystkich Pasjonatów!

Akademia Sekuraka

Niedawno wystartował dodruk tej świetnej, rozchwytywanej książki (około 940 stron). Mamy dla Was kod: pasja (wpiszcie go w koszyku), dzięki któremu otrzymujemy 10% zniżki - dziękujemy zaprzyjaźnionej ekipie Sekuraka za taki bonus dla Pasjonatów! Książka to pierwszy tom z serii o ITsec, który łagodnie wprowadzi w świat bezpieczeństwa IT każdą osobę - warto, polecamy!

...