Cześć! Mam pewien problem i nie wiem, jak go rozwiązać. Jest tu coś na kształt Tetrisa. Mam tablicę dwuwymiarową i w tej tablicy jest tak (na przykład 20 wierszy po 10 kolumn):
................
................
................
##......##..#
#########
Dodatkowo mam sprecyzowane następujące po sobie figury typowo tetrisowe, które mogę obracać i moim zadaniem jest je optymalnie rozmieścić w tych lukach, aby jak najwięcej usunąć linii (jak w Tetrisie).
Nie wiem, jak rozpracować to optymalne rozmieszczenie figur, jak się odwołać, że akurat tu ma być ta figura, a jeżeli jest możliwość jej rozmieszczenia na kilka sposobów, to żeby program sprawdził, które rozmieszczenie jest najkorzystniejsze (rekurencja?). Później dla kolejnej figury trzeba zrobić to samo i dla kolejnej - czyli sprawdzić, który scenariusz rozmieszczenia figur będzie najoptymalniejszy.
Ktoś mógłby mi dać jakąś wskazówkę? Na razie myślałam nad grafami, że mogłoby to być to, zazwyczaj grafy wykorzystuje się do wyznaczania najkrótszej drogi i ma to pewien sens, ale nie wiem, jak to dalej pociągnąć.
Dzięki z góry za rady!