Witam,
praucję na Debianie, zainstalowalem codeblocks 16.01 i libsfml-dev poprzez apt-get, projekt w codeblocksie skonfigurowałem tak jak było to zalecane na stronie (w linker settings dodalem sfml-graphics/window/system-d dla debugu i sfml-graphics/window/system dla release oraz SFML_STATIC w #defines), sciezek wyszukiwania dla linkera i kompilatora nie ustawialem, bo jest napisane że w linuxie nie trzeba, jeżeli zainstalowalo sie sfml w default path.
Error z codeblocksa:
||=== Build: Debug in test_project (compiler: GNU GCC Compiler) ===|
ld||cannot find -lsfml-graphics-d|
ld||cannot find -lsfml-window-d|
ld||cannot find -lsfml-system-d|
||error: ld returned 1 exit status|
||=== Build failed: 4 error(s), 0 warning(s) (0 minute(s), 0 second(s)) ===|
Rozumiem, że instalując sfmla poprzez apt-get jest on instalowany wlasnie w default path.
Kompiluję program poprzez g++ w konsoli w ten sposób:
$ g++ -c main.cpp
$ g++ main.o -o sfml-app -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system
Nie muszę podawać żadnej ścieżki do widocznych bibliotek a więc prawdopodbnie są zainstalowe w dafult path. A więc dlaczego kompilator w codeblocksie nie widzi tych plików?
Pozdrawiam!