• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Programowanie, algorytmy a matemtyka

Object Storage Arubacloud
+1 głos
419 wizyt
pytanie zadane 9 grudnia 2017 w Rozwój zawodowy, nauka, praca przez janek9971 Nowicjusz (130 p.)
zmienione kategorie 9 grudnia 2017 przez criss
Witam,

Jestem studentem Elektroniki i Telekomunikacji w lutym się bronię na inżyniera, mimo że teraz trochę siedzę w C programując miko kontrolery a na studiach programowaliśmy w C rzeczy związane z telekomunikacją wysyłanie pakietów czy ich nasłuchiwanie. Stworzyłem też taki fajny projekcik (nie był jakoś bardzo ambitny) na Androida no i siedziałem też trochę w Javie. Jednak od pewnego czasu zaczęło mnie bardzo ciągnąć do algorytmów szeroko rozumianych w programowaniu ale szczególnie wykorzystywane w grach komputerowych, na przykład strategicznych turowych gdzie wykorzystuje się grafy. Właśnie wypożyczyłem jedną z takich książek o algorytmach i ich implementacja jest przedstawiana w Javie i mimo, że jest tłumaczona linijka po linijce jest to mega nie przystępne dla kogoś kto w Javie siedział tylko nad dwoma małymi projektami, a Android sam nie jest, aż tak bardzo spokrewniony z czystą Javą. Natomiast, gdy czytam w internecie to znów widzę trochę braki w matematyce mimo, że na studiach radziłem sobie bardzo dobrze i egzaminy zdawałem na 5 to bardziej materiał opierał się na różnej maści całkach (w sumie to nie będę tego wymieniał bo dużo tego było), a brakowało właśnie mi tych dziedzin powiązanych z algorytmiką.

Zmierzając do sedna czy ktoś miałby jakieś fajne pozycje literatury odnośnie algorytmów oraz matematyki powiązanej z tymi właśnie algorytmami stosowanymi  w programowaniu?

 

PS. Nie wiem czy do dobrej kategorii wrzuciłem bo trudno mi było to dopasować.

2 odpowiedzi

+3 głosów
odpowiedź 9 grudnia 2017 przez Patrycjerz Mędrzec (192,320 p.)