• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sztucza inteligencja w grze strategicznej

0 głosów
183 wizyt
pytanie zadane 9 grudnia 2017 w Python, Django przez Sheida Użytkownik (950 p.)
Witam. Mam problem z napisaniem sztucznej inteligencji do gry ktora tworze. Czytalem o tym na jakich zasadach tworzy sie AI w grach, jednakze to dosc trudny temat i chcialbym was zapytac sie jak zaczac i jak prowadzic tworzenie. Wypisalem sobie jakie rzeczy uwzglednie w AI:
Logika rozmyta:

defensywa 0 - 1 ofensywa

zerowe pkt hp postaci 0 - 1 maksymalne pkt hp postaci

funkcje:

okresl zasieg broni przeciwnikow,

okresl najlepsza pozycje dla postaci z danych, ktore znasz

okresl min-max dmg ktory mozesz zadac,

strzelaj,

rzuc granat,

atakuj wrecz,

zmien bron,

oszacuj polozenie wroga,

przybliz sie,

oddal sie,

schowaj sie

okres szanse na trafienie

Dane, ktore posiadalaloby AI

poznane polozenie wrogow (w grze uzyty jest FOV)

postacie, ktorymi dysponuje

ekwipunek jaki maja postacie.

 

Jak moge zabrac sie za pisanie AI? Dobrze mysle planujac jego dzialanie w ten sposob? Bylbym wdzieczny za pomoc.

Zaloguj lub zarejestruj się, aby odpowiedzieć na to pytanie.

Podobne pytania

0 głosów
2 odpowiedzi 160 wizyt
0 głosów
2 odpowiedzi 222 wizyt
pytanie zadane 5 stycznia w Python, Django przez Xentis Początkujący (280 p.)
0 głosów
3 odpowiedzi 312 wizyt
Porady nie od parady
Komentarze do pytań nie służą do odpowiadania, od tego jest wydzielona sekcja odpowiedzi. Funkcją komentarzy jest natomiast możliwość uzyskania dodatkowych informacji na temat samego posta.Komentarze

64,798 zapytań

111,258 odpowiedzi

233,984 komentarzy

46,695 pasjonatów

Przeglądających: 264
Pasjonatów: 14 Gości: 250

Motyw:

Akcja Pajacyk

Pajacyk od wielu lat dożywia dzieci. Pomóż klikając w zielony brzuszek na stronie. Dziękujemy! ♡

Oto dwie polecane książki warte uwagi. Pełną listę znajdziesz tutaj.

...