Witam. Mam problem z napisaniem sztucznej inteligencji do gry ktora tworze. Czytalem o tym na jakich zasadach tworzy sie AI w grach, jednakze to dosc trudny temat i chcialbym was zapytac sie jak zaczac i jak prowadzic tworzenie. Wypisalem sobie jakie rzeczy uwzglednie w AI:
Logika rozmyta:
defensywa 0 - 1 ofensywa
zerowe pkt hp postaci 0 - 1 maksymalne pkt hp postaci
funkcje:
okresl zasieg broni przeciwnikow,
okresl najlepsza pozycje dla postaci z danych, ktore znasz
okresl min-max dmg ktory mozesz zadac,
strzelaj,
rzuc granat,
atakuj wrecz,
zmien bron,
oszacuj polozenie wroga,
przybliz sie,
oddal sie,
schowaj sie
okres szanse na trafienie
Dane, ktore posiadalaloby AI
poznane polozenie wrogow (w grze uzyty jest FOV)
postacie, ktorymi dysponuje
ekwipunek jaki maja postacie.
Jak moge zabrac sie za pisanie AI? Dobrze mysle planujac jego dzialanie w ten sposob? Bylbym wdzieczny za pomoc.