• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Sieci VPN - podstawowe pytania

0 głosów
124 wizyt
pytanie zadane 5 dni temu w Sieci komputerowe, internet przez Whiteniga Nowicjusz (120 p.)

Witam! 

Jak w temacie, muszę przygotować projekt/prezentację o Sieciach VPN na około 10/15 min omówienia.

Przeczytałem trochę na ten temat, ale jako że nie jestem asem z informatyki ciężko mi to wchodzi do głowy.

I tu pada moje pytanie, tak na prosty chłopski rozum. Na jakiej zasadzie to działa i jakie korzyści z korzystania z owych sieci może mieć zwykły użytkownik? 

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc smiley

1 odpowiedź

0 głosów
odpowiedź 5 dni temu przez Tomek Wilnowski Użytkownik (590 p.)

Wykupując serwer VPS możesz łączyć się z zupełnie innego miejsca na świecie z innym adresem IP. Prawdziwy serwer VPN zaszyfruje ci również twoją komunikację pomiędzy tobą a serwerem ( klíent -> serwer).

Dzięki czemu zyskujesz na bezpieczeństwie oraz na anonimowości.

Do wad możesz zaliczyć, że przepustowość twojego łącza jest ograniczona od przepustowości twojego serwera VPN, a wykupienie serwera VPN jest zazwyczaj płatne chociaż znane są mi też darmowe rozwiązania jak np. protonVPN

komentarz 5 dni temu przez daedhelil Użytkownik (620 p.)

Z tym bezpieczeństwem i anonimowością to bym nie przesadzał. Administrator serwera VPN może przejąć wszystko, co przez niego przepuściłeś. Szyfrowanie? Proszę cię... laugh

komentarz 4 dni temu przez Benek Nałogowiec (43,340 p.)
Z szyfrowaniem nie wiem jak jest, ale na pewno ISP nie będzie nadstawiał karku, jeśli z użyciem jego serwera doszło do przestępstwa. Po prostu wyda każdego użytkownika policji, jeśli policja tego zażąda.

Podobne pytania

0 głosów
0 odpowiedzi 59 wizyt
+1 głos
2 odpowiedzi 115 wizyt
pytanie zadane 4 listopada 2016 w Systemy operacyjne, programy przez the_krecik Nowicjusz (180 p.)
0 głosów