• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Czyszczenie serwera vps

Object Storage Arubacloud
+1 głos
1,097 wizyt
pytanie zadane 2 grudnia 2017 w Systemy operacyjne, programy przez Filip31411 Dyskutant (8,820 p.)

Cześć. Kupiłem niedawno vps'a i inspirując się tym filmem postanowiłem go najpierw wyczyścić z niepotrzebnych aplikacji. Docelowo chcę na nim zainstalować: Apache/Nginx + Php7 + MariaDB + jakiegoś firewall'a najprawdopodobniej Iptables.

Tak wygląda wywołanie komendy top:

Chciałem googlować każdą z aplikacji, ale jest tego strasznie dużo i boję się, że coś zepsuję - jestem początkujący :)

Mógłby mi ktoś powiedzieć co mogę spokojnie wywalić, albo ogólnie dać jakieś linki do kursów/poradników zajmujących się tą tematyką (praktyczną konfiguracją serwerów)?

1 odpowiedź

+2 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2017 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
wybrane 3 grudnia 2017 przez Filip31411
 
Najlepsza
Nie rozumiem po co chcesz go czyścić to raz.

Dwa, że VPSy w profesjonalnej, dobrej firmie zazwyczaj stawiane są z minimalnym oprogramowaniem, więc prawdopodobnie nic nie musisz czyścić.
komentarz 2 grudnia 2017 przez efiku Szeryf (75,160 p.)
Dokładnie.

PS: Odcinek z 2013, NA PEWNO nic się nie zmieniło :D
komentarz 3 grudnia 2017 przez Filip31411 Dyskutant (8,820 p.)
Mam 1GB ramu, a już na starcie jest zajęte ponad 100MB. I to aplikacjami których najprawdopodobniej nie będę używał. Więc po co mi one? Na prawdę się tego nie rusza?
komentarz 3 grudnia 2017 przez Schizohatter Nałogowiec (39,600 p.)
Ale przecież system musi na czymś pracować. To nie jest tak, że system zużywa 0MB. Te 100MB to różne usługi wymagane, abyś w ogóle mógł z VPSa korzystać. I 100MB to niedużo. Jak już mówiłem - to jest minimum.