• Najnowsze pytania
  • Bez odpowiedzi
  • Zadaj pytanie
  • Kategorie
  • Tagi
  • Zdobyte punkty
  • Ekipa ninja
  • IRC
  • FAQ
  • Regulamin
  • Książki warte uwagi

Wybór studiów

Object Storage Arubacloud
0 głosów
732 wizyt
pytanie zadane 1 grudnia 2017 w C i C++ przez take03 Nowicjusz (150 p.)
Witam. Jestem na 3 roku technikum mechatronicznego, mimo że kierunek mi się podoba stwierdziłem, że gdbym wybierał go jeszcze raz to zdecydowałbym się na informatykę. Teraz przejdzmy do sedna.. Czy jeżeli zdecyduję sie na studia informatyczne a chciałbym iść w kierunku programowania to czy nie będę miał problemów oraz braków związanych z wczesniejszym wyborem mechatronika? I czy jestem w stanie je nadrobić samodzielnie? Jeżeli tak to za co powinienem się wziąć w pierwszej kolejności? Czy poradzę sobie na studiach informatycznych po technikum mechatronicznym?

5 odpowiedzi

+2 głosów
odpowiedź 2 grudnia 2017 przez k222 Nałogowiec (30,150 p.)
wybrane 13 grudnia 2017 przez take03
 
Najlepsza
Generalnie na studiach informatycznych zakłada się że człowiek który tam przychodzi nie wie nic o informatyce i umie tylko trochę matematyki, zatem na 1 semestrze na pewno będziesz miał dużo matmy, która częściowo będzie powtarzała wiadomości z technikum oraz jakieś przedmioty informatyczne, w tym najprawdopodobniej programowanie w C++, gdzie język - jego składnia będą tłumaczone od początku. Jest to wygodne założenie, bo ludzie przychodzą z różnych szkół, od różnych nauczycieli i jedni w technikum informatycznym mogli wymiatać a inni w liceum poznać excela, accessa, gimpa i w sumie tyle. Dlatego nawet jak nic nie umiesz to powinieneś spróbować, kluczem jest systematyczna praca.